Брехт, Белль, Целан

ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ.

01. Твори Б. Брехта:#
“Матінка Кураж та її діти”, “Пігмаліон”;
+”Копійчана опера”, “Життя Галілео”;
“Дияволіада”, “Біла гвардія”;
“Синій птах”, “Матінка Кураж та її діти”.
02 Дія п`єси Брехта “Матінка Кураж та її діти” відбувається…#
+у Німеччині 17 ст.;
у Німеччині 19 ст.;
під час першої світової війни;
у 30-х рр. XX ст.
03. У п`єсі “Матінка Кураж та її діти” Б. Брехт використав…#
оригінальний сюжет, навіяний історичними хроніками;
+запозичений сюжет німецького письменника фон Гріммельсгаузена;
запозичений сюжет німецького письменника Й.В. Гете.
04. Головна героїня п`єси “Матінка Кураж та її діти” Б. Брехта – це…#
селянка;
міщанка;
аристократка;
+ комерсантка.
05. Старший син Матінки Кураж Ейліф є алегорією…#
+хоробрості;
чесності;
розпусти;
доброти.
06. Менший син Матінки Кураж Швейцеркас є алегорією…#
хоробрості;
+чесності;
розпусти;
доброти.
07. Дочка Матінки Кураж Катрін є алегорією…#
хоробрості;
чесності;
краси;
+ доброти.
08. П`єса “Матінка Кураж та її діти” закінчується тим, що…#
всі герої залишаються живими;
всі герої гинуть під час війни;
Матінка Кураж кидає свій фургон та проклинає війну;
+ Матінка Кураж впрягається у свій фургон та сама тягне його далі.
09. Для брехтівської драми була характерна настанова:#
на відтворення напруженої дії;
+ на перетворення “дії” на “розповідь”;
на створення “драми-дискусії”.
010. “Зонги” – це…#
жанровий різновид брехтівської драми;
назва збірки поезій Брехта;
+ пісні у п`єсах, які коментують події, що зображаються на кону.
011. Знайдіть неправильну відповідь: характерними ознаками “епічної драми” є …#
“ефект очуження”;
відсутність катарсису;
персонажі – алегорії;
+ традиційний поділ сюжету на дії.
012. Вплетення елементів антиутопії в картини широких філософських узагальнень – найхарактерніша ознака творчості:#
Т. Манна;
Е.М.Ремарка;
+ Дж.Оруелла;
Е. Хемінгуея.
013. Яку професію обрав для себе Брехт?#
+Медицину;
юриспруденцію;
журналістику;
філологію.
014. Якою престижною премією було нагороджено молодого Брехта?#
Гете;
Лессінга;
+ Клейста;
Шиллера.
015. Що змусило Брехта емігрувати з Німеччини на довгих 15 років?#
Його реформаторська діяльність у царині театру;
пропозиція постановки п`єс у Швейцарії;
+ його ім`я потрапило до “чорного списку”, книги спалювалися;
прагнення ближче познайомитися з культурою європейських країн.
016. Якими були політичні уподобання Б. Брехта?#
Прихильник поетапних демократичних перетворень шляхом реформування влади;
+зближується з комуністичним рухом і залучається до його пропаганди;
дотримується теорії індивідуалістичного бунту проти капіталізму;
підтримує шовіністичні ідеї партії Гітлера.
017. Який досвід узагальнив Брехт у “Легенді про мертвого солдата”?#
+Пізнання трагедії Першої світової війни;
командувати людьми, яких щодня посилаєш умирати;
обивательського сприйняття однієї з трагедій людства;
оперативної роботи воєнним кореспондентом.
018. В якій зі своїх драм Брехт закликає глядача до походу проти війни #               “Тригрошова опера”;
“Барабани вночі”;
“Добра людина із Сезуана”;
+”Матінка Кураж та її діти”.
019. Які історичні події послужили фоном для розповіді про маркітантку Анну Фірлінг?#
Першої світової війни;
Столітньої війни;
+Тридцятилітньої війни;
франко-пруської війни.
020. Яку роль відіграють ремарки-вступи, що висвітлюють основні події кожної з картин-епізодів п`єси “Матінка Кураж та її діти”?#
+Допомагають глядачу не стільки переживати події, скільки спостерігати їх та розмірковувати;
сприяють кращому сприйняттю глядачем образу за допомогою додаткової авторської характеристики;
виявляють авторське ставлення до дійових осіб і подій п`єси;
скеровують дії режисера-постановника п`єси та акторів.
021. Кому з героїв п`єси Брехта “Матінка Кураж та її діти” належить дана характеристика: “Він надто хоробрий, у батька вдався”?#
Матінці Кураж;
Катрін;
+ Ейліфу;
Швейцеркасу.
022. Кому з героїв п`єси Брехта належить дана характеристика: “Вона не така гарна, щоб хтось на неї зазіхнув”?#
Матінці Кураж;
+Катрін;
Ейліфу;
Швейцеркасу.
023. Кому з героїв п`єси Б. Брехта належить дана характеристика: він “чесний”, “добре тягне фургон”?#
Кухарю;
Катрін;
Ейліфу;
+ Швейцеркасу.
024. Кому з героїв п`єси Б. Брехта належить дана характеристика: “Вона й оніміла через війну”?#
Фельдфебелю;
+Катрін;
Матінці Кураж;
Ейліфу.

025. Які питання бентежать героя, що чекає на операцію (за оповіданням Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»?#
+Що за рана й чи справді він у своїй школі;
чи він залишиться живим після операції;
чи перемогли в бою, чи важке в нього поранення;
чи дадуть нагороду, що буде далі.
026. Сторож Біргелер під час війни виконував функції:#
лікаря;
солдата;
охоронця;
+пожежника.
027. Ким були написані слова на дошці «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа?#
Учителем;
Біргелером;
+ героєм, від імені якого ведеться розповідь;
однокласником героя.
028. Шпиталь був розташований у Бендорфі у приміщенні (за оповіданням Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»):#
кінотеатру;
+гімназії;
будинку культури;
дитячого садочка.
029. Як давно вчився в гімназії головний герой?#
Місяць тому;
+три місяці тому;
рік тому;
три роки тому.
030. Яким побачив себе юнак у склі лампочки на операційному столі?#
Без ноги;
пораненим у живіт;
+без обох рук та правої ноги;
без ніг та правої руки.
031. Скільки разів на дошці написана фраза “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”?#
3;
+7;
9;
12.
032. Що просить поранений герой у фіналі оповідання Г. Белля?#
води;
+ молока;
хліба;
цигарку.
033. Чий портрет заліпили написом “Легка хірургія”(за оповіданням Г. Белля)?
Гітлера;
+ Ніцше;
Спартака;
Цезаря.
034. Що зняли зі стіни, коли школа стала гімназією (за оповіданням Г. Белля)?#
ікони;
картини;
портрети;
+ хреста.
035. Який жанр вірша Симоніда Кеоського, що став назвою оповідання Г. Белля?#
ода;
елегія;
епіграма;
+ епітафія.
036. Чим Г. Белль відрізнявся від солдатського загалу?#
Чинив опір, відмовляючись виконувати накази командувачів;
+був переконаним пацифістом, жодного разу на війні не вистрілив;
йому не довелося брати участі в бойових операціях;
йому вдалося одразу дезертувати з армії.
037. Які деталі шкільного інтер`єру в оповіданні Г.Белля розповідають про пріоритети виховання нацистської системи?#
+ Моделі “взірцевих арійців”;
портрети видатних учених світу;
моделі людини на різних етапах її розвитку;
картини художників із зображенням батальних сцен.
038. Чим зумовлені сумніви героя оповідання Белля з приводу того, що він таки перебуває у рідній гімназії?#
Гімназія, куди потрапив поранений, була напівзруйнована;
солдат опинився у тій частини приміщення, що була переобладнана на шпиталь;
він час від часу втрачав свідомість;
+ у школах часів Гітлера весь ідеологічний реквізит добирався за єдиним стандартом.
039. Яка деталь у творі Белля прочитується як гротескно-символічне узагальнення зловісної причетності ідей Ф.Ніцше до нацизму?#
Портрет Ніцше на стіні в приміщенні, відведеному для мерців;
понівечений стенд на стіні з цитатою з Ніцше;
+спонтанне поєднання портрета Ніцше з написом “Легка хірургія”;
обгоріла книга творів Ніцше на столі в хірурга.
040. Г. Белль є видатним письменником:#
+німецького народу;
англійського народу;
російського народу;
американського народу.

041. Яким поетичним розміром написано “Фугу смерті” П. Целана?#
амфібрахієм;
анапестом;
+ верлібром;
ямбом.
042. Хто є ліричним героєм “Фуги смерті” П. Целана?#
автор;
+ єврейський народ;
невідомий солдат.
043. Яке молоко п`є ліричний герой “Фуги смерті” П. Целана?#
гірке;
солоне;
біле;
+ чорне.
045. Під якою назвою відома трагедія, зображена Целаном?#
голодомор;
+ голокост;
репресії.
046. Якою мовою писав твори П. Целан?#
єврейською;
+німецькою;
російською;
українською.
047. П. Целан – це…#
+австрійський письменник;
єврейський письменник;
німецький письменник;
український письменник.
048. Продовжте рядок вірша П. Целана: “Твоя золотиста коса…#
Дівчино;
Жінко;
+ Маргарито;
Суламіф.
049. Продовжте рядок вірша П. Целана:” Твоя попеляста коса…#
Дівчино;
Жінко;
Маргарито;
+ Суламіф.
050. Характеристика коменданта: “він зі зміями грає”(з вірша “Фуга смерті”) є алюзією…#
гетівського Мефістофеля;
гетівського Фауста;
+ ніцшеанського Заратустри;
біблійного персонажа.
051. Алюзія – це…#
парадоксальне сполучення протилежних за значенням образів;
+натяк на реальний політичний, історичний або літературний факт, який є загальновідомим;
поліфонічний музичний твір, в якому тема (або декілька тем) почергово варіюється у всіх голосах.
052. Оксюморон – це…#
+парадоксальне сполучення протилежних за значенням образів;
натяк на реальний політичний, історичний або літ. факт, який є загальновідомим;
поліфонічний музичний твір, в якому тема (або декілька тем) почергово варіюється у всіх голосах.
053. Фуга – це…#
парадоксальне сполучення протилежних за значенням образів;
натяк на реальний політичний, історичний або літ. факт, який є загальновідомим;
+ поліфонічний музичний твір, в якому тема (або декілька тем) почергово варіюється у всіх голосах.
054. У якому українському місті народився П. Целан?#
Вінниці;
Львові;
Тернополі;
+ Чернівцях.
055. Який художній засіб покладено в основу композиції “Фуги смерті?#
+антитезу;
іронію;
гіперболу.
056. Хто вперше переклав “Фугу смерті” українською мовою?#
П. Рихл;
+ М. Бажан;
Ж. Храмова.

57. Визначте образи – символи у творі Целана

+чорне молоко, +коси дівчини, дріт, +могила в повітрі

Війна очима письменників (Б.Брехт, Г.Белль, П.Целан)