Діяльність асистента вчителя

Корисні посилання:

Робота асистента вчителя під час карантину

«Організація роботи асистента вчителя у загальноосвітньому навчальному закладі» Гончарова Н.І. (укладач), Романюк С.В., Крисак С.А., Літвінчук С. М., Павляшик Я.О., Савченко С.В. – Луцьк: комунальний заклад «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Луцької міської ради Волинської області», 2017. – 131с.

Рецензенти: кандидат біологічних наук, доцент кафедри фізиології людини і тварин Журавльов О.А.; заступник директора Комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 Луцької міської ради Волинської області», вчитель-методист Оліферчук Л.Г.

Методичні рекомендації містять матеріали, які допомагатимуть педагогічним працівникам, а особливо асистенту вчителя, правильно організувати своє робоче місце (пропонується алгоритм роботи асистента вчителя) та успішно працювати з дітьми з особливими потребами. Також висвітлюється система роботи з асистентом вчителя голови методичного об’єднання. Рекомендовано для використання у школах з інклюзивним навчанням.

 Рекомендовано методичною радою школи, протокол №6 від 16.03. 2017р.

ЗМІСТ

ВСТУП
І. ОСОБЛИВОСТІ ЕТАПІВ УПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №15 6
1.1. Етапи впровадження інклюзивної освіти в школі 6
1. 2. Забезпечення права на якісні освітні послуги для учнів з особливими потребами                                                                                                                                             7
1.3. Взаємодія педагогів та батьків                                                                                               9
1.4. Просвітницька робота закладу щодо розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.                                            10
ІІ. МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ТА РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ                                                                                                                  12
2.1. Особливості планування роботи методичного об’єднання                                           12
2.2. Організація роботи з молодими асистентами вчителя                                                  15
2.3. Методичні заходи для вчителів та інших педагогічних працівників                       18
ІІІ. ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ ТА ВИМОГИ ДО ВЕДЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ                                                                                                                               23
ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ СТАРШОЇ ШКОЛИ                                                                                                                         29
V. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ ТА ЙОГО АСИСТЕНТА В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ НА ПОЧАТКОВІЙ ЛАНЦІ                                                                                              33
VІ. ПCИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ                                                                                                                                             42
ДЖЕРЕЛА                                                                                                                                         45
ДОДАТКИ                                                                                                                                         46
Додаток 1. Нормативна база щодо впровадження інклюзивного навчання              46
Додаток 2. Договір про співпрацю з СДНЗ №28                                                                   47
Додаток 3. Договір про співпрацю з Навчально-реабілітаційним центром               50
Додаток 4. Заява батьків про зарахування в клас з інклюзивним навчанням          52
Додаток 5. Наказ загальноосвітнього навчального закладу щодо організації інклюзивного навчання                                                                                                              52
Додаток 6. Наказ «Про створення консультативно-педагогічної групи з питань інклюзивної освіти дітей з особливими потребами»                                                        55
Додаток 7. Тематика засідань консультативно-педагогічної групи з питань інклюзивної освіти дітей з особливими потребами                                                          58
Додаток 8. Вибірка з нормативної документації щодо посади асистента вчителя 60
Додаток 9. План роботи з молодими вчителями- дефектологами                              62
Додаток 10. Таблиця розподілу обов’язків учителя та асистента вчителя                63
Додаток 11. Посадова інструкція асистента вчителя                                                        65
Додаток 12. Розклад уроків учня з особливими потребами                                          67
Додаток 13. Індивідуальна програма розвитку (ІПР)                                                     67
Додаток 14. Опитувальні листи                                                                                             70
Додаток 15. Програма психолого-педагогічного дослідження дитини з вадами розвитку                                                                                                                                       80
Додаток 16. Зразок Індивідуальної навчальної програми                                           84
Додаток 17. Електронне портфоліо                                                                                     86
Додаток 18. План уроку асистента вчителя                                                                      88
Додаток 19. Зразок заповненого протоколу КПГ                                                            89
Додаток 20. Методична карта асистента вчителя                                                          90
Додаток 21. Методичні поради вчителям, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами                                                                                                                  95
Додаток 22. Загальні рекомендації щодо роботи з дітьми з особливими потребами 98
Додаток 23. Рекомендації щодо встановлення успішної взаємодії педагогів з сім’ями 99
Додаток 24. Поради педагогам-фахівцям                                                                          102
Додаток 25. Анкета для педагогічних працівників                                                         103
Додаток 26. Анкета з визначення пріоритетних напрямів інклюзивного розвитку ЗНЗ                                                                                                                                                  104
Додаток 27. Анкета для батьків                                                                                              106
Додаток 28. Анкета для учнів початкових класів                                                             107
Додаток 29. Анкета для учнів середніх класів                                                                    108
Додаток 30. Анкета для батьків/опекунів учнів                                                                 109
Додаток 31. Анкета «Ставлення підлітків до дітей з обмеженими можливостями» 110
Додаток 32. Поради щодо спілкування з людьми, які мають інвалідність                  111
Додаток 33. Основні принципи роботи педагога у класах, де навчаються діти з особливими освітніми потребами                                                                                           115
Додаток 34. Семінар для педагогічних працівників                                                          116

Завантажити методичний посібник:

2017metod_as_vch