І.Котляревський, Г.Квітка-Основ’яненко

І. Котляревський “Енеїда”, “Наталка Полтавка”

  01. Першим драматичним твором нової української літератури є#
“Назар Стодоля” Т. Шевченка
+”Наталка Полтавка” І Котляревського
“Шельменко-денщик” Г. Квітки-Основ’яненка
“Сватання на Гончарівці” Г. Квітки-Основ’яненка
“Москаль-чарівник І. Котляревського
02. Першим твором нової української літератури є#
+”Енеїда” Котляревського
“Наталка Полтавка” І Котляревського
“Катерина” Т.Шевченка
“Чорна рада” П. Куліша
“Маруся” Г. Квітки-Основ’яненка
03. Розповідаючи в “Енеїді” начебто про античний світ, автор зображує#
події доби Руїни в Україні
світ християнський і засуджує його закони
+життя козаків, звичаї українського суспільства другої половини 18 століття
життя православного люду в часи окатоличення українців
українців у часи русифікації
04. Використовуючи художні засоби “моторний”, “проворний”, “гострий, як сталь” Іван Котляревський у творі “Енеїда” описує#
Турна
Евріала
Низа
Зевса
+Енея
05. У рядках «…Тоді кружляв сивуху, /І оселедцем заїдав. / Він, сьому випивши осьмуху, / Послідки з кварти виливав» (поема І. Котляревського «Енеїда») ідеться про#
А Енея
+Б Зевса
В Евріала
Г Латина
Д Низа
06. «З тобою рад в огонь і в воду, на сто смертей піду з тобой» («Енеїда»), — каже#
+А Евріал Низові
Б Турн Латинові
В Еней Дідоні
Г Еол Зевсові
Д Еол Нептунові
07. «Де общеє добро в упадку, / Забудь отця, забудь і матку, / Лети повинность ісправлять», – такі слова виголошує персонаж поеми І. Котляревського «Енеїда»#
А Еней
Б Латин
В Турн
Г Низ
+Д Евріал
08. «…Був молоденький…, / Та був одвага і завзятий, / Силач, козак лицарковатий…» – персонаж поеми І. Котляревського «Енеїда»#
А Еней
Б Латин
В Турн
Г Низ
+Д Евріал
09. «…Білолика, красна, / Курносенька, очима ясна. /І вся, як з кров’ю молоко, …» — героїня поеми І. Котляревського «Енеїда»#
А Дідона
+Б Венера
В Лавінія
Г Сивілла
Д  Амата
010. Помер від горілки, проте потрапив до раю, бо перебував у родинних зв’язках з богами#
А Турн
Б Латин
В Евріал
Г Низ
+Д Анхіз
011. У рядках «Енеїди»
Розумненький був чоловік,
Нехай не вадить, як не чує,
Та в давній дуже жив він вік – ідеться про#
А Турна
Б Овідія
+В Вергілія
Г Енея
Д Зевса
012. Троянці («Енеїда») насторожено ставились до Цирцеї, бо вона#
А могла їх убити
Б була жахливою на вигляд
+В могла їх перетворити на тварин
Г могла передбачити їхні думки
Д могла їх загіпнозувати
013. В «Енеїді» «людей давить, як мух» прагне#
А Латин
Б Еней
В Нептун
Г Еол
+Д Турн
014. «…з Аматою з’єднались… І підмовляли воювать» армію латинців#
А аркадці
Б боги
+В жінки
Г Низ та Евріал
Д рутульці
015. «Килим-самольот чудесний», «скатерть шльонськая нешпетна», «сап’янці-самоходи» — такими подарунками привітали#
+А троянці царя
Б троянці рутульців
В боги троянців
Г французи троянців
Д рутульці царя
016. Образ троянців в «Енеїді» І. Котляревського уособлює#
А українську панівну верхівку
Б богів
В тих, хто не міг себе захистити
+Г рядове запорозьке козацтво
Д чиновників-кар’єристів
017. І. Котляревський («Енеїда») у сцені вивчення троянцями латинської мови: «За тиждень так латину взнали, / Що вже з Енеєм розмовляли й говорили все на ус: / Енея звали Енеуеом, / Уже не паном — домінусом, / Себе ж то звали — троянус…» — використовує засіб творення комічного#
А гумор
Б іронію
В сатиру
Г сарказм
+Д пародію
018. У поемі «Енеїда», одержавши хабара, «звелів поганій буть погоді»#
А Юпітер
Б Еней
В Зевс
Г Нептун
+Д Еол
019. «Розумна пані і моторна, / Для неї трохи сих імен:/ Трудяща, дуже працьовита, / Весела, гарна, сановита, / Бідняжка, що була вдова, …» У цих рядках поеми І. Котляревського «Енеїда» йдеться про#
+Дідону
В Юнону
Г Венеру
Д Мінерву
020. «Енеїда» І. Котляревського написана віршовим розміром#
+А чотиристопним ямбом
Б чотиристопним хореєм
В тристопним дактилем
Г тристопним амфібрахієм
Д чотиристопним анапестом
02І. «Золото — не дівка! Окрім того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших…» — каже про Наталку (п’єса І, Котляревського)#
+А Макогоненко
Б Тетерваковський
В Наталчин сусід
Г Микола
Д Петро
022. У п’єсі «Наталка Полтавка» пісню «Всякому городу — нрав і права…» співає#
А Петро
Б виборний Макогоненко
В Микола
+Г возний Тетерваковський
Д Наталка
023. У п’єсі «Наталка Полтавка» пісню «Ой під вишнею…» співає#
А Петро
+Б виборний Макогоненко
В Микола
Г возний Тетерваковський
Д Наталка
024. «… От рождєнія.. расположен к добрим ділам», «но за недосужностію по должності за другими клопотами доселі ні одного не зділал» персонаж п’єси «Наталка Полтавка»#
А Петро
Б виборний Макогоненко
В Микола
+Г возний Тетерваковський
Д Наталчин батько
025. Почуття гумору, дотепність, врівноваженість, благодушність, хитрість, підступність, лицемірство і самовдоволення, показна доброта, підлабузництво і бездушність! — риси, притаманні персонажеві п’єси «Наталка Полтавка»#
А Петрові
+Б виборному Макогоненкові
В Миколі
Г возному Тетерваковському
Д Наталчиному батькові
026. Кульмінацією п’єси «Наталка Полтавка» є
А сцени, з яких читач довідується про намір возного одружитися з Наталкою і бажання виборного Макогоненка прислужитися в цьому Петрові
+Б епізод, коли виборний умовляє Терпилиху, щоб видала Наталку за возного
В епізод, коли сходяться всі дійові особи й остаточно вирішується доля Наталки
Г поява на сцені бурлаки Миколи
Д благословення матір’ю Наталки й Петра
027. «Один живу на світі, як билинка на полі. Сирота — без роду, без племені, без талану, без приюту… Що робить — і сам не знаю. Був у городі, шукав місця, але скрізь опізнився», — скаржиться герой п’єси «Наталка Полтавка»#
А Петро
Б Макогоненко
+В Микола
Г Тетерваковський
Д далекий Наталчин родич
028. Усі зароблені гроші пропонує засватаній дівчині, … щоб нелюб не докоряв їй своїм багатством, персонаж п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка»#
А Микола
+Б Петро
В Макогоненко
Г один з епізодичних персонажів
Д далекий Наталчин родич
029.Твір Котляревського”Енеїда” за жанром#
А лірична романтична поема
Б епічна героїчна поема
В ліро-епічна комедійна поема
+Г епічна бурлескно-травестійна поема
Д жартівлива ліро-епічна поема
030. «Люблю, люблю, божусь кліщами,/ Ковадлом, молотом, міхами”. У рядках поеми «Енеїда» автор для створення комічного ефекту використав#
А діалектими
Б історизми
В архаїзми
+Г професіоналізми
Д неологізми
031. Зачинателем нової української літератури вважають#
А Т. Шевченка
Б І. Франка
В Г. Сковороду
+Г І.Котляревського
Д Г. Квітку-Основ’яненка

032. І. Котляревський у 1818-1821 рр.  був#
+А директором Полтавського театру
Б канцеляристом у новоросійській губернській канцелярії
В викладачем Києво-Могилянської академії
Г учнем Олександро-Невської семінарії
Д учнем духовної семінарії в Полтаві
033. «Будеш, батьку, панувати, / Поки живуть люди”, пророкував безсмертя#
А Г. Сковороді І. Котляревський
Б Т. Шевченку І. Франко
+В І. Котляревському Т. Шевченко
Г І. Котляревський Г. Квітці-Основ’яненку
Д Г. Сковороді Т. Шевченко
034. Над «Енеїдою» І. Котляревський працював#
А 2 роки
Б 2 місяці
В усе своє життя
Г тиждень
+Д близько ЗО років
036. Відважними героями, патріотами, готовими віддати життя заради «общого добра» в «Енеїді»#
+А Низ та Евріал
Б Еней і його батько
В Еней і Турн
Г Еол і Зевс
Д Ацест та Евандр
037. Перший друкований твір, написаний живою українською розмовною мовою#
+”Енеїда”
«Наталка Полтавка»
«Маруся»
«Заповіт»
«Чорна рада»
038. В основу пісні “Всякому городу – нрав і права», яку І. Котляревський використай у п’єсі «Наталка Полтавка», покладено твір#
А Т. Шевченка
Б І. Величковського
+ В. Г. Сковороди
Г С. Климовського
Д Марусі Чурай
039. П’єса І. Котляревського «Наталка Полтавка» починається піснею#
А «Ой я дівчина Полтавка»
Б «Повій, вітре, на Вкраїну»
В «Всякому місту — звичай і права»
+Г «Віють вітри, віють буйні»
Д «ОЙ під вишнею, під черешнею»
040. Головним героєм поеми І. Котляревського «Енеїда» є#
+А Еней
Б троянці
В Зевс
Г Юнона
Д Евріал
041. Важливим засобом сатиричної характеристики Тетерваковського (п’єса «Наталка Полтавка») є#
А його поведінка, що не відповідає його статусу в суспільстві
Б оцінка його іншими персонажами твору
В ремарки з прозорою авторською оцінкою
+Г його мовлення, насичене канцеляризмами, старослов’янізмами, словами-паразитами
Д його поведінка як жениха-залицяльника
043. «Звернення І. Котляревського до живої народної мови — за тих конкретно-історичних обставин — було актом громадянської мужності, явищем винятково прогресивним»  — таку думку висловив#
+А Олесь Гончар
Б Максим Рильський
В Іван Дзюба
Г Іван Карпенко-Карий
Д Володимир Винниченко
044а. Це характеристика одного з персонажів «Енеїди»:«…Один не роздягався, … один за всіх не спав; /Він думав, мислив, умудрявся /Бо сам за всіх і одвічав)…”#
А Евріал
Б Зевс
+В Еней
Г Латин
Д Ацест
044б. Це характеристика одного з персонажів «Енеїди»:«Врагів на той світ одправляв./Колов і різав без розбору, /І як ніхто не мав з ним спору, / То поравсь, мов в кошарі Вовк…»#
+А Евріал
Б Зевс
В Еней
Г Латин
Д Ацест
044в. Це характеристика одного з персонажів «Енеїди»:«Я в правді твердий так, як дуб…Все буде так, як я сказав»#
А Евріал
+Б Зевс
В Еней
Г Латин
Д Ацест
044г. Це характеристика одного з персонажів «Енеїди»:”Старий скупиндя…/ Дрижав, як Каїн за алтин./ А также всі його підданці/Носили латані галанці,/ Дивившись на свого царя…» #
А Евріал
Б Зевс
В Еней
+Г Латин
Д Ацест
045а. Епізод відмови Наталки стати дружиною возного у п’єсі І Котляревського «Наталка Полтавка» – це#
А зав’язка
Б розв’язка
В експозиція
+Г кульмінація
Д розвиток дії
045б. Епізод, коли Макогоненко допомагає возному, а Микола – Петрові у п’єсі І Котляревського «Наталка Полтавка» – це#
А зав’язка
Б розв’язка
В експозиція
Г кульмінація
+Д розвиток дії
045в. Епізод зустрічі Наталки з возним, його залицяння до неї у п’єсі І Котляревського «Наталка Полтавка» – це#
+А зав’язка
Б розв’язка
В експозиція
Г кульмінація
Д розвиток дії
045г. Епізод, коли возний відмовляється від наміру одружитеся з Наталкою у п’єсі І Котляревського «Наталка Полтавка» – це#
А зав’язка
+Б розв’язка
В експозиція
Г кульмінація
Д розвиток дії
046а. Про кого з персонажів «Енеїди» І. Котляревського йдеться:«Іздавна був драпічка,…/ Півкопи для його кусок!… /І миттю осідлавши рака, /Схвативсь за його, мов бурлака, /І вирнув з моря, як карась»#
А Низ
Б Турн
В Латин
+Г Нептун
Д Евріал
046б. Про кого з персонажів «Енеїди» І. Котляревського йдеться:«Не в шутку молодець був жвавий, /Товстий, високий, кучерявий, / Обточений, як огірок; /І війська мав свого чимало, /І грошиків таки бряжчало…»#
А Низ
+Б Турн
В Латин
Г Нептун
Д Евріал
046в. Про кого з персонажів «Енеїди» І. Котляревського йдеться:«От я так чисто сиротина, / Росту, як при шляху горох:/ Без нені, без отця дитина, / Еней — отець, а неня — Бог»#
+А Низ
Б Турн
В Латин
Г Нептун
Д Евріал
046г. Про кого з персонажів «Енеїди» І. Котляревського йдеться:«Так годів з дев’ятнадцять мав, / Де усу буть, пушок м’якенький/ Біленьку шкуру пробива»;/ Та був одвага та завзятий, / Силач, козак лицарковатий”#
А Низ
Б Турн
В Латин
Г Нептун
+Д Евріал
047а.У цитаті з «Енеїди» «і за гріхи їм носа втруть» використано#
А порівняння
Б уособлення
В алегорію
Г епітет
+Д метафору
047б.У цитаті з «Енеїди» «заліг, як в грубі пес» використано#
+А порівняння
Б уособлення
В алегорію
Г епітет
Д метафору
047в. У цитаті з «Енеїди» «із неба злізла ніч» використано#
А порівняння
+Б уособлення
В алегорію
Г епітет
Д метафору
047г. У цитаті з «Енеїди» «бурлаки сі моторні, …швидкі, проворні» використано#
А порівняння
Б уособлення
В алегорію
+Г епітети
Д метафору
048а. Автор слів: «Енеїда» — перша ластівка українського національного відродження» -#
А Олесь Гончар
Б І. Карпенко-Карий
В Альфред Єнсен, шведський учений
Г Анджело де Ґубернатіс, італійський учений
+Д С.Єфремов
048б.  Автор слів:«Секрет її [«Енеїди»] довговічності — в іскрометному гуморі, у майстерному використанні лексичних багатств української мови…» -#
А Олесь Гончар
Б І. Карпенко-Карий
+В Альфред Єнсен, шведський учений
Г Анджело де Ґубернатіс, італійський учений
Д С.Єфремов
048в.  Автор слів:«Звернення І. Котляревського до живої народної мови — за тих конкретних історичних обставин — було актом громадянської мужності, явищем винятково прогресивним» -#
+А Олесь Гончар
Б І. Карпенко-Карий
В Альфред Єнсен, шведський учений
Г Анджело де Ґубернатіс, італійський учений
Д С.Єфремов
048г. Автор слів: «Наталка Полтавка» — праматір українського народного театру» -#
А Олесь Гончар
+Б І. Карпенко-Карий
В Альфред Єнсен, шведський учений
Г Анджело де Ґубернатіс, італійський учений
Д С.Єфремов
049а. Про яке місце дії йдеться (за «Енеїдою»): «В тім городі жила Дідона, / А город звався…»#
А пекло
Б Сицилія
В Троя
Г Італія
+Д Карфаген
049б. Про яке місце дії йдеться (за «Енеїдою»):«Тепер Еней убрався в …, / Прийшов зовсім на інший світ; / Там все поблідло і поблекло, /Нема ні місяця, ні звізд…»#
+А пекло
Б Сицилія
В Троя
Г Італія
Д Карфаген
049в. Про яке місце дії йдеться (за «Енеїдою»):«Отут земелька єсть, хлоп’ята, / Відсіль вона невдалеку:…, земля багата, / Вона мені щось познаку»#
А пекло
+Б Сицилія
В Троя
Г Італія
Д Карфаген
049г. Про яке місце дії йдеться (за «Енеїдою»): «Він, взявши торбу, тягу дав; /Забравши деяких троянців, / Обсмалених, як гиря, ланців, / П’ятами … накивав»#
А пекло
Б Сицилія
+В Троя
Г Італія
Д Карфаген

Г. Квітка-Основ’яненко “Маруся”

050. Г.Квітку – Основ’яненка вважають
“батьком” нової української літератури
Основоположником нової української літератури
Першим українським байкарем
+”батьком” української прози
“батьком” нового українського театру
051. Сентименталізм віддає перевагу
Розуму
+Почуттям, внутрішньому світу людини
Традиціям античної літератури, яку вважають ідеальною, класичною
Яскравим образам, які свідчили про високе призначення людини
Реалістичним фактам
052. «Маруся» є повістю
Філософською
+Соціально-побутовою сентиментально-реалістичною
Пригодницькою
Історичною
Соціально-побутовою
053. Справжнє прізвище Г. Квітки-Основ’яненка
Основа
Сковорода
Вишенський
Величковський
+Квітка
054. Квітка-Основ’яненко працював
Директором Полтавського театру
+Директором Харківського театру
Актором Харківського театру
Актором Полтавського театру
Ректором Києво-Могилянської академії
055. Перешкода до одруження Марусі та Василя
+Солдатчина
«нерівність» душ наречених
Значна різниця у віці
Невзаємне кохання
Важка хвороба нареченої
056. Василь познайомився з Марусею
У лісі, збираючи гриби
Жнучи свою ниву в полі
+На весіллі
Під час вечірки на танцях
На подвір’ї в господаря
057. Бог був милосердним до Наума за те, що він
Був веселим і життєрадісним
Був відвертим і щирим з усіма
Дуже любив своїх близьких
+Був дуже побожним і благодійним
Був терпеливим і мудрим

  058. «Він… хлопець дуже гарний, має гнучкий стан та на сільських дівчат і не дивиться…» – каже про Василя
Маруся
Марусина сусідка
Мати Олени
Настя Дрот
+Олена Кубраківна
059. Маруся захворіла, бо
+Застудилася, потрапивши під зливу
Під час Водохреща, освячуючи воду, провалилася під лід
Батько своїм доріканням довів її до такого стану
Вела спосіб життя, що довів її до такого стану
060. На згадку про Василя Маруся в розлуці береже його подарунок –
червоне намисто
перстень
строкату плахту
+горішки
черевики
061. Василь був
Гончарем
+Свитником
Бондарем
Стельмахом
Теслею
062. Кульмінацією повісті «Маруся» є
Знайомство з головними героями, сім’єю Наума Дрота
Постриг Василя в ченці, його смерть через тугу за коханою
Кохання з першого погляду Василя й Марусі
Василь просить руки дочки в Наума, відмова, іде на заробітки
+Смерть Марусі
063. На образах Василя і Марусі позначився вплив
+Сентименталізму
Романтизму
Неореалізму
Класицизму
Неоромантизму
064а. Про якого героя йдеться: «Був парень на все село… Батькові і матері слухняний, старшим за себе покірний …а що до церкви – так хоч би і маленький празник, тільки піп у дзвін, він вже й там»#
Настя Дрот
Василь
Маруся
+Наум Дрот
Олена
064б. Про якого героя йдеться: «Гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний»#
Настя Дрот
+Василь
Маруся
Наум Дрот
Олена
064в. Про якого героя йдеться: «Добра, роботяща, хазяйка слухняна…усюди старається, б’ється, достає і вже зробить і достане, чого мужикові хотілось»#
+Настя Дрот
Василь
Маруся
Наум Дрот
Олена
064г. Про якого героя йдеться: «Сорочка на ній біленька, тоненька, сама пряла і пишнії рукава сама вишивала…Плахта на ній картацька…»#
Настя Дрот
Василь
+Маруся
Наум Дрот
Олена
065а. «Вас не бачив, а вашу душу, ваше серце так бачу, як може ніхто на всім світі. Ваша «Маруся» мені так розказала», – так про повість Квітки-Основ’яненка сказав#
В. Бєлінський
+Т. Шевченко
І Франко
М. Полевой
О. Афанасьєв-Чужбинський
065б. «Ми не спроможні висловити тієї насолоди, з якої прочитали її. Загальне захоплення публіки, одностайні похвали всіх журналів цілком виправдовують враження…», – так про повість Квітки-Основ’яненка «Маруся» сказав#
+В. Бєлінський
Т. Шевченко
І Франко
М. Полевой
О. Афанасьєв-Чужбинський
065в. «Повість «Маруся» є найкращою серед прозових творів Квітки-Основ’яненка, і вона завоювала схвальні відгуки як української, так і російської критики. Грицька Основ’яненка після його «Марусі» ми зараховуємо до наших визначних сучасних письменників», – так про повість Квітки-Основ’яненка «Маруся» сказав#
В. Бєлінський
Т. Шевченко
+І. Франко
М. Полевой
О. Афанасьєв-Чужбинський
65г. «Хто з нас, малоросіян, не плакав, читаючи цю просту, непримхливу драму, але драму, яка розворушить найзачерствілішу душу», – так про повість Квітки-Основ’яненка «Маруся» сказав#
В. Бєлінський
Т. Шевченко
І Франко
М. Полевой
+О. Афанасьєв-Чужбинський
066а. У повісті «Маруся» християнський роздум про минущість усього земного, знайомство з головними героями, сім’єю Наума Дрота – це#
Зав’язка
Кульмінація
Розв’язка
+Експозиція
Розвиток дій
066б. У повісті «Маруся» кохання з першого огляду Василя і Марусі – це#
+Зав’язка
Кульмінація
Розв’язка
Експозиція
Розвиток дій
066в. У повісті «Маруся» смерть Марусі та її похорон – це#
Зав’язка
+Кульмінація
Розв’язка
Експозиція
Розвиток дій
066г. У повісті «Маруся» постриг Василя в ченці, його смерть через тугу за коханою; утіха Марусиних батьків у праці, молитвах, смиренні й спілкуванні з Богом – це#
Зав’язка
Кульмінація
+Розв’язка
Експозиція
Розвиток дій