Доба Просвітництва. Дж. Свіфт “Мандри Гуллівера”
01. Доба Просвітництва припадає на …#
а) XVI ст. б) XVII ст. в) XVIII ст. г) ХІХ ст.
02.Найважливішим законом життя просвітники вважали закон …#
а) гуманізму; б) почуттів людини; в) розуму.
03. Основою культури Просвітництва стали …#
а) моральність, наука, знання;
б) свобода почуттів, радість життя;
в) заглибленість у внутрішній світ людини, відокремленість від суспільства.
04. «Геній» у дослівному перекладі означає …#
а) свобода; б) найвищий ; в) дух; г) єдиний.
05. Укажіть, хто з цих авторів НЕ жив у добу Просвітництва:#
а) Д. Дефо; б) Д. Дідро; в) Ж.Ж Руссо; г) Г. Гейне.
06. Укажіть, хто такі просвітники:#
а) університетські викладачі;
б) ті, хто видавав і друкував книги;
в) освічені люди, які поставили собі за мету навчити грамоти простий народ;
г) письменники, філософи, учені, які стверджували, що людина — досконала істота, здатна сама будувати життя і суспільство.
07. Укажіть, твори якого жанру вперше з’являються в добу Просвітництва:#
а) історичні романи; б) енциклопедії; в) драми; г) хроніки.
08. Художній напрям XVIII ст., у якому раціональне начало було підпорядковане оновленню суспільства й утвердженню типу діяльного героя, який служить людству, – це…#
Просвітницький класицизм; Просвітницький реалізм;
Сентименталізм; Рококо.
09. Художній напрям XVIII ст., у якому головними принципами стали конкретність і правдивість зображення сучасної дійсності, демократизм образів – це…#
Просвітницький класицизм; Просвітницький реалізм;
Сентименталізм; Рококо.
10. Напрям другої половини XVIII — початку XIX ст., що розвивався як утвердження чуттєвої стихії на противагу абсолютизації розуму та жорстким нормам класицизму – це…#
Просвітницький класицизм; Просвітницький реалізм;
Сентименталізм; Рококо.
11. Художній стиль, пов’язаний із культом насолоди, шляхетності, вишуканого естетизму – це…#
Просвітницький класицизм; Просвітницький реалізм;
Сентименталізм; Рококо.
12 Дж. Свіфт є представником…#
американської літератури; англійської літератури;
німецької літератури; російської літератури; французької літератури.
13. Ким за освітою був Лемюель Гуллівер?#
Лікарем; письменником; комерсантом: військовим.
14. Які речі герой завжди брав із собою у плавання?#
Зброю; Біблію: багато книжок; ніж та сокиру.
15. Де опинився Гуллівер після корабельної аварії?#
На безлюдному острові; у країні ліліпутів;
У Південній Америці; на материку невідомих дикунів.
16. Чому Гуллівер не зміг підвестися, коли прокинувся на березі?#
Руки, ноги, волосся були прив’язані до землі;
він втратив багато крові, не мав сил;
його притиснуло уламком корабля;
у нього був струс мозку, він нічого не розумів.
17. Що зробив Лемюель Гуллівер з ліліпутами, які в нього стріляли?#
Убив їх; покалічив; з’їв; відпустив.
18. Що Гуллівер просив у імператора ліліпутів?#
Повернути йому волю; вилікувати; нагородити; дати їсти;
19. У який спосіб Гуллівер запобіг ворожому нападу збоку Блефуску?#
Відтягнув ворожі кораблі; розтрощив усі кораблі;
вистрілив у місто з пістоля; зруйнував країну Блефуску.
20. З яким проханням приїхали посли імператора Блефуску?#
Укласти угоду про мир; покарати Гуллівера;
повернути флот; оголосити війну з Ліліпутією.
21. Чому Гуллівер втік до Блефуску?#
Не отримував потрібної кількості продуктів;
йому більше сподобалася культура цієї країни;
через таємні наміри імператора покарати його;
ліліпути не прислухалися до його слушної думки.
22. Якої справи вчився Гуллівер у містера Джеймса Бейтса?#
Торговельної; хірургічної; юридичної; військової.
23. Що в зовнішності Гуллівера найбільше вразило ліліпутів?#
Великий зріст; незвичне вбрання;
надзвичайна врода; наявність вогнепальної зброї.
24. За житло Гулліверу призначили:#
фортецю; найбільший палац;
старовинний храм; стадіон.
25. Як Гуллівер навчився мови ліліпутів?#
Був спостережливий; вчили шість вчених;
показував мімікою; вони говорили дуже схожою до англійської мовою.
26. Як одержували посаду при дворі ліліпутів?#
У спадок; на конкурсній основі;
залежно від здібностей та таланту;
залежно від того, хто найвище підстрибне на канаті.
27. Хто виховував дітей у ліліпутів?#
Мати і батько; закриті заклади; бабусі й дідусі; охочі.
28. Хто отримував пільги в ліліпутів?#
Той, хто має фізичні вади;
той, хто 73 місяці виконує закони;
Той, хто найбільше вислужився перед королем
той, хто служить в армії його величності.
29. Що вирішив зробити Гуллівер, коли дізнався, що впав у немилість?#
Закидати камінням місто; розтоптати країну;
втекти до Блефуску; покірно чекати, сподіваючись на милість.
30. На чому Гуллівер заробив гроші в Англії?#
Показував худобу ліліпутів;
розказував про свої дивні пригоди;
показував акробатичні трюки;
продавши човна.
31. Зі скількох частин складається твір Свіфта про мандри Гуллівера?#
3-х; 4-х; 5-ти; 6-ти.
32. У якій країні Гулліверу не довелося побувати?#
ліліпутів; велетнів; Англії; гуїнгмгмів; гобітів.
33. Ким Гуллівер працював на кораблі?#
Лікарем; матросом; боцманом; коком.
34. Назвіть предмет, який ліліпути знайшли у кишенях Гуллівера й описували так: «куля – зі споду срібна, а зверху зроблена з прозорого металу; на прозорому боці чудні знаки, розміщені колом».#
Годинник; табакерка; патрон; гребінець.
35. Які партії були у ліліпутів?#
Партії «Зелених» та «Червоних»;
партії «Наша Ліліпутія» та «Наша Блефуску»;
тремексенів та слемексенів;
торі та вігі.
36. Вміння танцювати на канаті та пролазити під палицею в Ліліпутії допомагало:#
здобути славу циркача; заробити грошей;
зробити кар’єру; уникати неприємностей.
37. У кишенях Гуллівера ліліпути знайшли «машину з двадцятьма довгими палями на зразок паркану». Що це було?#
Годинник; люлька; пістолет; гребінець.
38. Що не могли вирішити «тупоконечники» та «гостроконечники»?#
3 якого боку розбивати яйце;
носити гостроносі чи тупоносі черевики;
чи дозволяти гострити ножі;
ходити в перуках чи без них.
39. Невеликий художньо-публіцистичний твір на злободенну тему гостросатиричного характеру, у якому зображені негативні суспільні явища, політичні погляди, діяльність окремих людей – це…#
Гумор; Іронія; Памфлет; Пародія.
40. Різновид комічного, відбиття смішного в життєвих явищах і людських характерах – це…#
Гумор; Іронія; Памфлет; Пародія.
41. Художній прийом, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення, насмішка, замаскована зовнішньою благопристойною формою – це…#
Гумор; Іронія; Сарказм; Сатира.
42. Їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена крайньої ненависті й гнівного презирства – це…#
Гумор; Іронія; Сарказм; Сатира.
43. Особливий спосіб художнього відбиття дійсності, який полягає в гострому осудливому осміянні негативного в суспільстві, – це…#
Гумор; Іронія; Сарказм; Сатира.
44. Один із жанрів фольклору та художньої літератури, власне гумористичний чи сатиричний твір, у якому імітується стиль, поведінка, творча манера з метою осміяння та невідповідності новим запитам, – це… #
Памфлет; Пародія; Сарказм ; Сатира.