Давня література

“Слово про похід Ігорів”, “Повість минулих літ”, Григорій Сковорода

“Слово про похід Ігорів”

  01. Найдавніша пам’ятка давньоукраїнської літератури, “Слово про похід Ігорів”, розповідає про#
похід київського князя Святослава на половців та хозарів 1183 р.
похід новгород-сіверського князя Ігоря Святославича на половців 1183 р.
+похід новгород-сіверського князя Ігоря Святославича на половців 1185 р.
похід об’єднаних сил усіх руських князів на половців під керівництвом новгород-сіверського князя Ігоря 1185 р.
похід об’єднаних сил усіх руських князів на половців під керівництвом київського князя Святослава 1183 р.
02. Центральним у «Слово про похід Ігорів» є образ#
князя Ігоря
князя Святослава
князя Всеволода
+Руської землі
автора
03. Розповідь про Ігорів похід у творі розгортається на тлі#
+А сонячного затемнення
Б історичного екскурсу автора в минувшину
В постійних воєн
Г економічного занепаду
Д плачу Ярославни
04. В основі твору лежить розповідь про#
А оборону князем Ігорем Києва від половців
+Б похід князя Ігоря проти половців
В похід князя Ігоря проти татар
Г смерть князя Ігоря
Д княгиню Ольгу
05. Головною думкою «Слова про похід Ігорів» є#
А захоплення образами руських князів» зокрема Ігорем» возвеличення цих образів
Б висміювання Ігоря за його непродумані дії, що призвели руське військо до поразки
В протиставлення мудрості Святослава недалекоглядності Ігоря
+Г заклик руських князів до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів
Д уславлення жіночої вірності (образ Ярославни)
06. Перед Ігоревим походом з’явилася прикмета, яка віщувала лихо#
+А затемнення Сонця
Б затемнення Місяця
В парад планет
Г падіння метеорита
Д політ комети
07. «Чи не гоже було б… розпочати давніми словами скорбну повість про Ігорів похід», – каже у «Слові…»#
+А автор
Б Всеволод
В Святослав
Г віщий Боян
Д Ярославна
08. Чотири сонця у «Слові…” символізують#
А половців
Б чотири пори року
В Ігореві полки
Г чотири роки
+Д князів — учасників походу
09. «Слово…» має ознаки#
А монументалізму
Б романтизму
В реалізму
+Б орнаменталізму
Д символізму
010.Слова «Один брат, один світ світлий, Ігорю…» промовляє у «Слові…»#
+А Всеволод
Б Святослав
В Боян
Г Ярославна
Д Володимир
011. Слова «Браття і дружино! Лучче ж потятим бути, аніж полоненим бути» промовляє у «Слові…»#
А Володимир
Б Боян
В Святослав
+Г Ігор
Д Всеволод
012. Слова «О мої синовці… Рано єсте почали Половецьку землю мечами разити, а собі слави шукати…» промовляє у «Слові…»#
А Ігор
В Боян
В Всеволод
Г Володимир
+Д Святослав
013. Слова «Ні мудрому, ні меткому; ні за пташку прудкішому — суду божого не минути…» промовляє у “Слові…”#
+А Боян
Б Ігор
В Святослав
Г Володимир
Д Всеволод
014. Хоче «списа зломити при полі Половецькому» у «Слові…»#
А Володимир
+Б Ігор
В Святослав
Т Боян
Д Всеволод
015. «Сумує, квилить, плаче рано / В Путивлі-граді» («Слово…»)#
А Святослав
+Б Ярославна
В Кончак
Г Ігор
Всеволод
016. Ігор повів своє військо на ріку#
+А Дон
Дніпро
В Волгу
Б Дунай
Д Каялу
017. Дізнавшись про поразку Ігоря, Святослав#
А сказав «золоте слово»
+Б поспішив на допомогу
В приготував викуп за нього, позбавив князівства
Д повідомив Ярославну
018. Ігореві вдалося визволитись із полону#
+А з допомогою брата Всеволода
Б за допомогою одного з вірних воїнів
В за допомогою половчанина Овдура
Г за допомогою власної винахідливості та сміливості
Д за допомогою половецького хана Кончака
019. Правильним є твердження#
А князь Ігор зазнав поразки в першій битві
Б дружину Всеволода звали Ярославна
В князь Ігор хотів напитися шоломом води з Волги
+Г князь Святослав перед поразкою Ігоря бачив поганий сон
Д русичі зневажали князя Ігоря за втечу з полону
020. Слова «розтікався він мислю по древу, / сірим вовком по землі,/ сизим орлом під хмарами» у «Слові…» сказано про#
А автора твору
Б співця Митусу
В князя Святослава
+Г Бояна
Д князя Ігоря
021. «Повів полки свої хоробрі /На землю Половецьку / За землю Руську»#
+князь Ігор
хоробрий Мстислав
буй-тур Всеволод
старий Ярослав
красний Роман Святославич
022. «.. .Вправні воїни, / Під сурмами сповиті, / Під шоломом викохані, / 3 кінця списа годовані…» Так про своїх дружинників каже#
+А князь курський Всеволод
Б князь новгород-сіверський Ігор
В крізь київський Святослав
Г князь путивльський Володимир
Д князь рильський Святослав
023. «Наступив на землю Половецьку, / Потоптав гори й яруги,/Скаламутив ріки й озера…»#
А князь Ігор Святославович
Б князь Олег Гориславич
В князь Олег Святославич
Г князь рильський Володимир
+Д князь київський Святослав
024. «Хоч і тяжко тій голові бути без пліч -/зле і тілу бути без плеч#
А Святослава
Б Всеволода
В Володимира
Г Олега
+Д Ігоря
025а. Який художній засіб (за «Словом про похід Ігорів») використано у виділених словах:”Гримиш ти об шоломи мечами ХАРАЛУЖНИМИ”#
порівняння
гіпербола
алегорія
+епітет
метафора
025б. Який художній засіб (за «Словом про похід Ігорів») використано у виділених словах:”Кричать вози їх опівночі, МОВ ЛЕБЕДІ СПОЛОХАНІ”#
+порівняння
гіпербола
алегорія
епітет
метафора
025в. Який художній засіб (за «Словом про похід Ігорів») використано у виділених словах:”НИКНЕ ТРАВА жалощами, /ДЕРЕВО з туги к землі КЛОНИТЬСЯ”#
порівняння
гіпербола
алегорія
епітет
+метафора
025г. Який художній засіб (за «Словом про похід Ігорів») використано у словах:”Високо сидиш ти на своїм золотокованім столі, підпер гори угорськії своїми залізними полками”#
порівняння
+гіпербола
алегорія
анафора
метафора
026а. Якому персонажу належать слова:«Вступіте, господарі в золоті стремена /за обиду часу нашого, /за землю Руськую, /за рани Ігореві,/ смілого Святославина!»#
А Боян
Б Ярославна
В Ігор
+Г Святослав
Д Всеволод
026б. Якому персонажу належать слова:«Браття і дружино! /Лучче ж би потятим бути, / аніж полоненим бути»#
А Боян
Б Ярославна
+В Ігор
Г Святослав
Д Всеволод
026в. Якому персонажу належать слова:«Ні мудрому, / ні меткому,/ні за пташку прудкішому—/ суду божого не минути»#
+А Боян
Б Ярославна
В Ігор
Г Святослав
Д Всеволод
026г. Якому персонажу належать слова:«Світлеє і трисвітлеє сонце!/Всім тепле і красне єси! / Чому, господине, простерло гарячі промені свої /на лави воїв, /в полі безводнім спрагою їм луки звело, /тугою сайдаки стягло?»#
А Боян
+Б Ярославна
В Ігор
Г Святослав
Д Всеволод
027а. Якому персонажу належать слова:«О вітре, вітрило!/Чому, господине, так сильно вієш ти? /… / Мало тобі було вгорі під хмарами віяти, / леліючи кораблі на синім морі?»#
А автор
Б Ігор
В бояри
ГСвятослав
+Д Ярославна
027б. Якому персонажу належать слова:«Та се зле: князі мені — не пособники, / нінащо ся година обернулась»#
А автор
Б Ігор
В бояри
+Г Святослав
Д Ярославна
027в. Якому персонажу належать слова:”І застогнав же, браття, Київ тугою,/ а Чернігів напастьми./ Тоска розлилася по Руській землі”#
+А автор
Б Ігор
В бояри
Г Святослав
Д Ярославна
027г. Якому персонажу належать слова:”Уже, княже, туга ум полонила;/ се бо два соколи злетіли з отчого стола злотого /шукати града Тмутороканя/або напитися шоломом з Дону»#
А автор
Б Ігор
+В бояри
Г Святослав
Д Ярославна
028а. Яким елементом сюжету є епізод:«…Третього дня під полудень упали стяги Ігореві»#
А зав’язка
Б розв’язка
В експозиція
+Г кульмінація
Д розвиток дії
028б. Яким елементом сюжету є епізод:«Тоді вступив Ігор-князь в золоте стремено / і поїхав по чистому полю»#
А зав’язка
Б розв’язка
+В експозиція
Г кульмінація
Д розвиток дії
028в. Яким елементом сюжету є епізод: «…Дівчата співають на Дунаї, / в’ються голоси через море до Києва. / …Землі раді, городи веселі»#
А зав’язка
+Б розв’язка
В експозиція
Г кульмінація
Д розвиток дії
028г. Яким елементом сюжету є епізод:«З зарання в п’ятницю/ вони потоптали полки половецькії», «Другого дня вельми рано / кривавії зорі світ провіщають; чорнії тучі з моря ідуть»#
А зав’язка
Б розв’язка
В експозиція
Г кульмінація
+Д розвиток дії
029а. Якому персонажеві відповідає характеристика: мужній; чесний і відкритий, гордий і відважний, самовпевнений до нерозважливості, славолюбний, недалекоглядний князь; лицар і патріот#
А Святослав
Б автор
В Всеволод
Г Володимир
+Д Ігор
029б. Якому персонажеві відповідає характеристика: далекоглядний, авторитетний, поміркований; мудрий політик, видатний державний діяч, справжній патріот і благородна людина#
+А Святослав
Б автор
В Всеволод
Г Володимир
Д Ігор
029в. Якому персонажеві відповідає характеристика: освічений, обдарований, визначний митець і пристрасний патріот; досвідчений воїн#
А Святослав
+Б автор
В Всеволод
Г Володимир
Д Ігор
029г. Якому персонажеві відповідає характеристика: мужній, відважний, готовий завжди прийти на допомогу, шанує родинні зв’язки, патріот#
А Святослав
Б автор
+В Всеволод
Г Володимир
Д Ігор
030а. Який художній засіб використано:”Зметнувсь на борзого коня/і скочив з нього СІРИМ ВОВКОМ”#
+порівняння
епітет
оксиморон
метафора
алегорія
030б. Який художній засіб використано:”А сам під ЧЕРЛЕНИМИ щитами/ на КРИВАВІЙ траві/ погублений”#
порівняння
+епітет
оксиморон
метафора
алегорія
030в. Який художній засіб використано:”На Немизі снопи стелять головами,/ молотять ціпами харалужними,/на току життя кладуть,/віють душу від тіла”#
порівняння
епітет
оксиморон
анафора
+алегорія
030г. Який художній засіб використано:”Бо ЛЕЛІЯВ ТИ князя на хвилях,/СЛАВ ТИ йому зелену траву на своїх берегах срібних”#
порівняння
епітет
оксиморон
+метафора
алегорія

“Повість минулих літ”

  1-31. «Повість минулих дат» належить до#
А апокрифічної літератури
Б перекладної літератури
В літератури діаспори
Г усної народної творчості
+Д оригінальної літератури
2-32. Значення літописів для нащадків полягає в тому, що вони є#
А джерелом для творчості письменників
В збірниками народної творчості
В цікавими художніми творами
Г матеріалом для вивчення розвитку української мови
+Д важливими історичними та літературними пам’ятками
3-33. Літописи —це#
А записи давніх письменників, що робили їх кожного літа
+Б хронологічний запис важливих подій, автор якого був їх свідком, читав про них, чув розповіді інших очевидців
В довільний переказ подій чи розповідей про них людиною, що має художній дар
Г укладання в хронологічній послідовності розрізнених записів інших авторів
Д щорічний (щоліта) перегляд попередніх записів з огляду на особу князі, який був при владі в цей час
4-34. Найдавнішою пам’яткою українського письменства є#
А «Галицько-Волинський літопис»
Б «Слово про похід Ігорів»
В «Київський літопис»
+Г “Повість минулих літ”
Д «Сказання про хрещення Русі»
5-35. Авторств» «Повісті минулих літ» традиційно приписують#
А ігуменові Никону
+Б ченцеві Нестору
В князеві Ярославу Мудрому
Г митрополитові Іларіону
Д ченцеві Лаврентію
6-36. Найдавніший варіант тексту «Повісті минулих літ» дійшов до нашого часу в#
+А Лаврентіївському та Іпатіївському списках ХІV-ХV ст.
Б Списку XII ст.
В «Слові про похід Ігорів»
Г оригіналі
Д Біблії
7-37. Ярославну згадано у творі#
А «Повість минулих літ»
+Б «Слово про похід Ігорів»
В «Маруся Чурай»
Г «Балада про соняшник»
Д «Тіні забутих предків»
8-38. За легендою про заснування Києва (за «Повістю минулих літ»), у місті та круг нього жили#
А кияни
+Б поляни
В древляни
Г українці
Д слов’яни
9-39. На підтвердження думки, що Кий був князем, літопис наводить такий аргумент#
А на його честь назвали місто
+Б ходив до Царгорода, де його приймали з почестями та шанобою
Б організував та контролював перевіз через Дніпро
Г був сильним та відважним
Д заснував на Дунаї городище Києвець
10-40. Слова «Якщо внадиться вовк до овець, то виносить по одній усе стадо, якщо не вб’ють його. Так і сей: якщо не вб’ємо його, то він усіх нас погубить» (за «Повістю минулих літ») сказано про князя#
А Олега
+Б Ігоря
В Кия
Г Аскольда
Д Святослава
11-41. Княгиня Ольга помстилася древлянам (за «Повістю минулих літ») за#
+А смерть свого чоловіка
Б несплату ними податків
В бунт, організований князем Малом
Г зневажливе ставлення до себе
Д небажання прийняти християнство
Г 12-42. Від помсти Ольги (за «Повістю минулих літ») найбільше постраждали жителі міста#
А Малина
Б Житомира
В Вишгорода
+Г Іскоростеня
Д Києва
13-43. Помста княгині Ольги древлянам свідчить про неї як про #
А мудру і далекоглядну державну діячку
+Б жорстоку і хитру правительку
В християнку, що не позбулася язичницьких моральних принципів
Г людину, що не завжди обдумує свої вчинки
Д правительку, що не терпить непокори
14-44. Ольга, приховуючи свої справжні наміри, погодилася взяти від древлян#
А по мечу від кожного «диму»: (хати)
Б меду та хутра звірів
+В по три голуби та три горобці з кожного двору
Г десяту частину річного прибутку
Д хлопців для служби у своєму війську
15-45. За «Повістю минулих літ» “були три брати” причетні до заснування Києва#
А Лаврін, Карпо, Іван
Б Михайло, Сава, Івоніка
В Грицько, Григорій, Денис
+Г Кий, Щек і Хорив
Д Ярослав Мудрий, Ігор, Всеволод
16-46. «Повість минулих літ» — перша частина більшого літописного зведення Київської Русі, що має назву#
А «Історія русів»
Б «Літопис Самовидця»
+В «Літопис Руський»
Г «Літопис Григорія Грабянки»
Д Галицько-Волинський літопис
17-47. «Повість минулих літ» — найвідоміший зразок#
А класицизму
+Б монументалізму
В реалізму
Г орнаменталізму
Д символізму
18-48. Ідея «Повісті минулих літ»#
А присоромити князів, що не підкоряються великому київському князю, сіють ворожнечу та неспокій між людьми
+Б уславити Русь» закликати спільно боротися проти із зовнішніми ворогами, об’єднати руські, землі засудити братовбивчі війни за княжий престол
В уславити великого київського князя, наголосивши на його мудрості, відвазі, умінні керувати державою, боротися з ворогами
Г позитивно оцінити введення християнства на Русі, показати його велику роль у розвитку культури, засудити всіх язичників
Д прославити державний устрій на Русі, показати його прогресивний характер у світовому масштабі
19-49а. Чиї це слова:«Лише малого я у вас прошу: дайте мені од двора по три голуби і по три горобці. Бо не хочу я тяжкі данини накласти на вас…»#
А Святослав
Б кияни
В деревляни
Г хозари
+Д Ольга
20-49б. Про кого ці слова: «Якщо внадиться вовк до овець, то виносить по одній все стадо, якщо не уб’ють його…»#
А Святослав
Б кияни
+В деревляни
Г хозари
Д Ольга
21-49в. Чиї це слова: «Іду на ви!»#
+А Святослав
Б кияни
В деревляни
Г хозари
Д Ольга
22-49г. Чиї це слова:«Прийдеться нам нести. Князь наш убитий, а княгиня наша хоче йти за вашого князя»#
А Святослав
+Б кияни
В деревляни
Г хозари
Д Ольга
23-50а. У 1116 р. уклав редакцію “Повісті..”#
А чернець Києво-Печерської лаври Нестор
+Б ігумен Видубицького монастиря Сильвестр
В чернець Полікарп
Г невідомий автор
24-50б. У 1118 р. уклав редакцію “Повісті..”#
А чернець Києво-Печерської лаври Нестор
Б ігумен Видубицького монастиря Сильвестр
В чернець Полікарп
+Г невідомий автор
25-50в. У 1113 р. уклав редакцію “Повісті..”#
+А чернець Києво-Печерської лаври Нестор
Б ігумен Видубицького монастиря Сильвестр
В чернець Полікарп
Г невідомий автор
26-51а. У рядках «Повісті…» “стріли летять, як дощ”, “князь Святослав ходив легко, як барс” використано#
афоризм
прислів’я
+порівняння
фразеологізм
27-51б. У рядках «Повісті…» «Іду на ви» використано#
+афоризм
прислів’я
порівняння
фразеологізм
28-51в. У рядках «Повісті…» “мертві сорому не мають” використано#
афоризм
+прислів’я
порівняння
фразеологізм
29-51г. У рядках «Повісті…» “Якшо моя голова ляже, то дбайте самі про себе” використано#
афоризм
прислів’я
порівняння
+фразеологізм

Г . Сковорода

  052. Темі спокус цього світу, які чигають на людську душу присвячений твір Г. Сковороди#
А «Бджола та Шершень»
Б «De libertate»
+В «Всякому місту — звичай і права»
Г «Собака і Вовк»
Д «Вхідні двері до християнського доброчестя»
053. Ідея волелюбності яскраво втілена у творі Г. Сковороди#
+A «De libertate»
Б «Бджола та Шершень»
В «Вхідні двері до християнського доброчестя»
Г «Всякому місту — звичай і права»
Д «Собака і Вовк»
054. Г. Сковорода є найвидатнішою постаттю в культурному й літературному житті України#
+А XVIII ст.
Б XV ст.
В ХІІст.
Г XVI ст.
Д XIX ст.
055. Учення Г. Сковороди про споріднену працю втілено у творі#
А «Вхідні двері до християнського доброчестя»
+Б «Бджола та Шершень»
В «Всякому місту — звичай і права»
Г «De libertate»
Д «Собака і Вовк»
056. Слова «Знаю, що смерть — як коса замашна,/Навіть царя не обійде вона./Байдуже смерті, мужик то чи цар,—/Все пожере, як солому пожар./ Хто ж бо зневажить страшну її сталь?/Той, в кого совість, як чистий кришталь..” – взято із твору Г. Сковороди#
А «Собака і Вовк»
Б «De libertate»
В «Бджола та Шершень»
Г «Вхідні двері до християнського доброчестя»
+Д «Всякому місту — звичай і права»
057. «Пізнавай себе, а пізнавши—удосконалюй», — у цьому, за Г. Сковородою, полягає#
А життєвий принцип людини
+Б ідея «сродної» праці
Б учення античних філософів
Г основний закон філософії
Д сенс навчання
058. Ушанування справжніх життєвих цінностей; засудження і висміювання моральних вад тогочасного суспільного життя; поштовх до розуміння, що життєва суєта не дає можливості людині збагнути суть життя, — ідея твору Г. Сковороди#
А «Собака і Вовк»
Б «De libertate»
В «Бджола та Шершень»
Г «Вхідні двері до християнського доброчестя»
+Д «Всякому місту — звичай і права»
059. «Бджола та Шершень» за жанром є#
А поемою
Б романом у віршах
В думою
Г оповіданням
+Д байкою
060. Г. Сковорода є автором афоризму#
+А «З усіх утрат втрата часу найтяжча»
Б «Караюсь, мучуся, але не каюсь»
В «Лиш боротись — значить жить» …
Г «Пісня та праця— великі дві сили»
Д «Моя хата скраю…»
061. На думку Г. Сковороди, «Багатством живиться тіло, а душу звеселяє#
А Бог»
Б добре оплачувана робота»
В уміння пристосуватись»
Г вірний друг»
+Д споріднена праця»
062. Г. Сковороду вважають зачинателем жанру#
А усмішки
Б кіноповісті
+В байки
Г української прози
Д нової української літератури
063. У творі «Всякому місту — звичай і права» слова
” Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум” є#
А алітерацією
+Б рефреном
В синекдохою
Г анафорою
Д епіфорою
064. У творі «Dе lіЬеrtаtе» Г. Сковорода прославляє як батька свободи, як героя#
А Ярослава Мудрого
Б князя Володимира
В царя Петра І
+Г Богдана Хмельницького
Д Івана Мазепу
065. Вірш Г. Сковороди <<Всякому місту – звичай і права» використав у своїй творчості#
А Г. Квітка-Основ’яненко
Б І. Карпенко-Карий
В П. Куліш
+Г І. Котляревський
Д М. Куліш
066. У вірші «Всякому місту — звичай і права» Г. Сковорода, даючи оцінку потворним явищам дійсності, вдається до#
А алегорії
Б гротеску
+В сатири
Г гумору
Д бурлеску
067. Афоризми «Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю», «Один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий» належать#
А Ярославові Мудрому
Б княгині Ользі
+В Григорієві Сковороді
Г Іванові Котляревському
Д гетьману Іванові Мазепі
068. Сам Сковорода назвав себе#
А мудрим
Б філософом
+В Варсавою(сином свободи)
Г Прометеем
Д Божим улюбленцем
069. До збірки «Сад божественних пісень» входить#
А 7 віршів
Б 100 віршів
В 20 віршів
+Г 30 віршів
Д 50 віршів
070. Для Бджоли («Бджола і Шершень») праця — це#
А найгірше, що може бути в житті
Б найбільше випробування
В спосіб самоствердження
Г спосіб збагачення
+Д найсолодша річ
071. «Сопілка і вівця дорожчі царського вінця» — для#
А Т.Шевченка
+Б Г. Сковороди
В І. Франка
Г П.Куліша
Д І. Котляревського
072. Ліричний герой поезії «Всякому місту — звичай і права…» хоче вмерти#
А у багатстві та славі
Б у комфорті та матеріальних статках
В біля своїх найближчих людей
+Г з ясним розумом
Д на рідній землі
073. Г. Сковороду називають#
А Кобзарем
Б Каменярем
В Великим Сонцепоклонником
+Г мандрівним філософом
Д Прометеєм
074. Г. Сковорода під час своїх мандрів був нерозлучний з#
А бандурою
+Б сопілкою
В лірою
Г флейтою
Д гітарою
075. Богдана Хмельницького прославляють у творі#
А «Балада про соняшник»
Б «Енеїда»
+В «De libertate»
Г «Як добре те, що смерті не боюсь я…»
Д «Слово про похід Ігорів»
076. На надгробку Г. Сковороди вибиті (як епітафія) слова#
А «Караюсь, мучусь, але не каюсь»
Б «Сім раз відмір — один раз відріж»
+В «Світ ловив мене, та не впіймав»
Г «Ліпше вмерти біжучи, ніж жити гниючи»
Д «Береженого Бог береже»
077а. «Всякому місту — звичай і права» за жанром#
А байка
Б літопис
+В філософсько-сатирична поезія
Г філософський трактат
Д героїчна поема
077б. «Бджола та Шершень» за жанром#
+А байка
Б літопис
В філософсько-сатирична поезія
Г філософський трактат
Д героїчна поема
077в. «Повість минулих літ» за жанром#
А байка
+Б літопис
В філософсько-сатирична поезія
Г філософський трактат
Д героїчна поема
077г. «Слово про похід Iгорів» за жанром#
А байка
Б літопис
В філософсько-сатирична поезія
Г філософський трактат
+Д героїчна поема
078а. Використано художній засіб в уривкові: “Я ж у полоні нав’язливих дум:/Лише одне непокоїть мій ум”#
А порівняння
Б метафора
В анафора
Г риторичне запитання
+Д рефрен
078б. Використано художній засіб в уривкові: “непокоїть Венерин амур”#
А порівняння
+Б метафора
В анафора
Г риторичне запитання
Д рефрен
078в. Використано художній засіб в уривкові: “Знаю, що смерть – як коса замашна, /Навіть царя не обійде вона”#
+А порівняння
Б метафора
В анафора
Г риторичне запитання
Д рефрен
078г. Використано художній засіб в уривкові: “Що є свобода? Добро в ній якеє?”#
А порівняння
Б метафора
В анафора
+Г риторичне запитання
Д рефрен
079а. «Той безперервно стягає поля, -/ Сей іноземних заводить телят. / Ті на ловецтво готують собак, / В сих дім, як вулик, гуде від гуляк…»#
А «De libertate»
Б «Бджола та Шершень»
В «Вхідні двері до християнського доброчестя»
+Г «Всякому місту – звичай і права»
Д афоризм
079б.«О, якби в дурні мені не пошитись, / Щоб без свободи не міг я лишитись. / Слава навіки буд е з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!» #
+А «De libertate»
Б «Бджола та Шершень»
В «Вхідні двері до християнського доброчестя»
Г «Всякому місту – звичай і права»
Д афоризм
079в.«Чи знаєш та, що плоди твоєї праці не стільки тобі самій, як людям корисні, в тобі часто і шкодять, приносячи замість нагороди смерть…» #
А «De libertate»
+Б «Бджола та Шершень»
В «Вхідні двері до християнського доброчестя»
Г «Всякому місту – звичай і права»
Д афоризм
079г.«З усіх утрат втрата часу найбільша» #
А «De libertate»
Б «Бджола та Шершень»
В «Вхідні двері до християнського доброчестя»
Г «Всякому місту – звичай і права»
+Д афоризм
080а. Установіть відповідність:«Мед любить їсти й ведмідь.. і ми могли б по-злодійському добувати, як часом наша братія й робить, коли б ми лише їсти любили»#
А «Повість минулих літ»
+Б «Бджола та шершень»
В «Слово про похід Ігорів»
Г «Всякому місту звичай і права»
Д. «De libertate»
080б. Установіть відповідність:«Ладить юрист на свій смак права, із диспутів учню тріщить голова, / Тих непокоїть Венерин амур, / Всякому голову крутить свій дур»#
А «Повість минулих літ»
Б «Бджола та шершень»
В «Слово про похід Ігорів»
+Г «Всякому місту звичай і права»
Д. «De libertate»
080в. Установіть відповідність:«Що є свобода? Добро в ній якеє? / Кажуть, неначе воно золотеє?/ Ні ж бо, не злотне, зрівнявши все злото, проти свободи воно лиш болото»#
А «Повість минулих літ»
Б «Бджола та шершень»
В «Слово про похід Ігорів»
Г «Всякому місту звичай і права»
+Д. «De libertate»
080г. Установіть відповідність: «Ваші хоробрі серця в жорстокім харалузі сковані, / а в смілості згартовані. / Що ж ви вчинили моїй срібній сивині?» #
А «Повість минулих літ»
Б «Бджола та шершень»
+В «Слово про похід Ігорів»
Г «Всякому місту звичай і права»
Д. «De libertate»