Дружба і кохання

Тема №4. Дружба і кохання (О. Пушкін “19 жовтня 1925 року”, Шолом-Алейхем “Пісня пісень”, О. Грін “Пурпурові вітрила”, Р. Бернс “Любов”, Г. Гейне “Коли настав…”, К. Симонов “Жди мене”)

1. Під час зустрічі випускників ліцею 19 жовтня 1825 року Пушкін був:
у ліцеї;                у засланні;
на морі;              у кругосвітній подорожі
2. Першим відвідати О. С. Пушкіна в Михайлівському приїхав:
а) Пущин;       б) Кюхельбекер;     в) Горчаков;     г) Дельвіг.
3.Кому належала ідея створення Ліцею?
а) Олександру I           б) Сперанському     в) Бенкендорфу

4. Яка дата, пов’язана з Ліцеєм, не раз зустрінеться в ліриці О.С. Пушкіна?#
5 травня;             21 жовтня;                19 жовтня.
5. Перший набір вихованців налічував…#
35 ;                         30 ;                40 осіб.
6. Хто з відомих поетів того часу відмітив Пушкіна на екзамені?#
Жуковський В.А.;                 Державін Г.Р.;        Крилов І.А.
7. Де зустрічав восьму річницю від дня випуску з ліцею О.С. Пушкін?#
Болдіно;  На півдні;     У Михайловському.
8. З ким із ліцейських друзів у 1825 р. НЕ зустрічався Пушкін?#
Пущин;     Дельвіг;     Горчаков;     Кюхельбекер.
9.У 12 річному віці О.Пушкіна віддали на навчання до… #
Московської гімназії;
Петербурзької приватної школи;
Царськосельського ліцею.
10.Юного ліцеїста О.Пушкіна називали французом, оскільки він…#
вільно володів французькою мовою;
мав чудернацьку зовнішність;
мав вишукані манери;
одягався вишукано, як француз.
11.Причиною смерті О.Пушкіна стала… #
дуель з Дантесом;                 несподівана хвороба;
дуель з Мартиновим;                нещасний випадок.
12. Головна думка вірша Пушкіна “19 жовтня 1925 року” -#
усвідомлення значущості своїх творчих досягнень;
засудження царя та його політики;
оспівування стійкості в годину втрат;
уславлення дружби й вірності.
13. Які слова можна вважати гімном “ліцейському братству”?#
” Я, друже, жду твоїх стискання рук.”
“Промчиться рік, і знову я між вас.”
“Гуляймо-бо, поки ще дальня путь!”
“Міцний навік, о друзі, наш союз!”
14. Шимек утратив своє перше кохання через:#
а) гордість; б) складні життєві обставини;
в) нерішучість; г) заздрість подруг Бузі.
15. Найрадіснішим святом для Шимека та Бузі було:
а) Різдво;             б) Пасха;
в) спас;                г) вознесіння
16. Шолом-Алейхем є представником…#
єврейського народу;              українського народу;
російського народу;                італійського народу.
17. Шолом-Алейхем народився у…#
Білій Церкви;           Львові;            Києві;          Переяславі на Полтавщині.
18. Найкращим містом «красенем красенів» Шолом-Алейхем вважав… #
Київ;         Львів;          Білу Церкву;                Рим.
19. «Шолом-Алейхем» з єврейської означає… #
“Мир вашому дому!”;       “Доброго дня!”;
“Будьте здорові!”;                  “Мир вам”.
20. Справжнє ім’я Шолом-Алейхема…#
Аврам Рабинович;      Соломон Рабинович;
Соломон Цукерман;      Мойсей Галькевич.
21. Кого вважають автором “Пісні пісень” з Біблії?#
Царя Давида;    Царя Соломона;     Мойсея;    Пророка Ісаю.
22. У повісті “Пісня пісень”зображено традиції та звичаї …#
російського народу;               українського народу;
єврейського народу;                 польського народу.
23. Головні герої «Пісні пісень» -#
Шимек і Бузя;          Беня і Мейлих;
Шимек і Беня;           Бузя і Мейлих.
24. Тема повісті “Пісня над піснями” – #
зображення юнацького кохання;
зображення справжньої дружби;
зображення соціальної несправедливості.
25. Шолом-Алейхем назвав свій твір…#
справжнім гімном дружбі;
справжнім гімном коханню;
справжнім ідеальним романом;
справжнім сумним романом.
26. Бузя вийшла заміж за нелюба, тому що#
цього вимагали її батьки;
не хотіла завдавати прикрощів батькам Шимека, які її виховали;
він був багатий;
не хотіла лишатися в родині Шимека.
27. Не любить казок про царівну в повісті “Пісня над піснями”#
Бузя;     мати Шимека;     мати Бузі;     батько Шимека.
28. Залишає свою дитини назавжди в повісті “Пісня над піснями”#
Бузя;      мати Шимека;    мати Бузі;     батько Шимека.
29. Розповідає пригоди з “Тисячі й однієї ночі” в повісті “Пісня над піснями”#
Беня;       Шимек;           батько Шимека;               Мейлах.
30. Підзаголовок “Пісні над піснями” Шолом-Алейхема -#
“юнацький роман”;            “роман про ідеальне кохання”;
“біблійний роман”;                     “роман про нещасливе кохання”.
31. “Піснею над піснями” Шолом – Алейхем називав…#
Біблію;        пасхальну службу;              “Кобзар” Шевченка;          поезію Пушкіна.

32. Майбутню долю Ассоль напророкували:#
а) Егль, збирач фольклору;       б) циганка-ворожка;
в) батько;                                     г) старий вугляр Філіп.
33. На селі до Лонгрена та його дочки ставилися:#
а) з повагою за працьовитість;
б) боялися, вважали, що вони пов’язані з нечистою силою;
в) зневажали через відлюдькуватість;
г) любили за добру та веселу вдачу.
34. Капітан Грей був сином:#
а) багатих і знатних батьків;                б) бідного рибалки;
в) спадкового моряка;                      г) Лонгрена.
35. Капітан Грей залишив Ассоль, яка спала,  на знак дива:#
а) кулон;        б) шовкову хустку;
в) перстень;      г) прекрасні шкіряні черевички.
36. Хто винен у смерті Мері, матері Ассоль:#
а) Меннерс;       б) Лонгрен;       в) Ассоль.
37. Хто був свідком того, як тонув Меннерс:#
Мері;      Лонгрен;     Філіп;      Ассоль.
38. Кого Ассоль зустріла в дитинстві в лісі:#
Егля;     Меннерса;       Філіпа;       Грея.
39. Яку річ дівчинки «чарівник» знайшов у струмочку:#
черевики;       хустину;       ляльку;       кораблик.
40. Ким насправді був Егль?#
Міфічний персонаж скандинавської міфології;     чарівник;
збирач фольклору;         жебрак.
41. Що в майбутньому чекає Ассоль за словами Егля:#
велике багатство;      корабель з пурпуровими вітрилами;
далекі країни;        добра вдача.
42. Кому Лонгрен відмовився дати тютюну:#
Меннерсу;    Ассоль;     жебраку;      вугляру.
43. Які риси характеру притаманні Грею:#
добрий, щедрий, приязний, цілеспрямований;
жадібний, лицемірний, скритний, цілеспрямований;
важка вдача, лагідний, тихий, цілеспрямований.
44. Хто спростував слова Хіна Меннерса щодо божевілля Ассоль:#
Летіка;      Грей;     Лонгрен;       вугляр.
45. Де вперше Грей побачив Ассоль:#
на відкритому місці на схилі пагорба;     на гарній галявині;
біля її будинку;        у темному лісі.
46. Кого шукав Грей, коли вперше побачив Ассоль:#
матір;     Ассоль;    місця для відпочинку;       Летіку.
47. Як називався корабель, який придбав Грей:#
«Секрет»;    «Таємниця»;    “Пілігрим”;      «Загадка».
48. Якою справою Лонгрен заробляв собі на життя:#
різьблення з дерева;    ліпка з пластиліну;    вибивання по металу.
49. Де проживали Ассоль і Лонгрен:#
у Каперні;    у Києві;      в Криму.
50. На діжці з яким напоєм було написано: «Мене вип’є Грей, коли буде в раю»:#
пиво;            віскі;            вино.
51. Кому належать слова: “…я зрозумів істину. Вона в тому, щоб робити так звані чудеса своїми руками”.#
Лонгрену;      Еглю;     Меннерсу;     Грею.
52. Кому належать слова:”…припливе особливий червоний корабель… По тебе. Адже тобі судилося вийти за принца”#
Лонгрену;     Еглю;     Меннерсу;     Грею.
53. Кому належать слова:”Я не можу допустити, щоб на моїх очах із рук стирчали цвяхи й текла кров. Мені це не подобається”.#
Лонгрену;     Еглю;     Меннерсу;      Грею.
54. З логічного ряду випадає персонаж…#
Ассоль;     Грей;      Лонгрен;     Меннерс.
55. Вірш К. М. Симонова «Жди мене…» написаний:#
під час Першої світової війни;     у давні часи лицарства;
у мирний час;      під час Другої світової війни.
56. К. М. Симонов у вірші «Жди мене…» розкриває поняття…#
патріотизм;      вірність;     безкорисливість;     воїнська звитяга.
57. Ліричного героя вірша К. М. Симонова «Жди мене…» врятувало від смерті, в першу чергу, …#
сміливість і рішучість;                 віра в щасливу долю;
вміння коханої чекати, як ніхто інший;      презирство до смерті.
57. Рядок “Моя любов – рожевий квіт” – приклад використання…#
паралелізму;     метафори;     антитези;     епітету.
58. Роберт Бернс – це … поет…#
ірландський;    шотландський;     німецький;     російський.
59. К. Симонов – це … поет…#
ірландський;     шотландський;   німецький;   російський.
60. Г.Гейне – це … поет…#
ірландський;     шотландський;       німецький;      російський.
61. Зображення кохання на фоні опису весняної природи у вірші Г.Гейне – приклад застосування…#
паралелізму;         метафори;          антитези;      епітету.
62. “Жди, когда снега метут, жди, когда жара…” – приклад застосування…#
паралелізму, епітету;                 метафори, повтору, антитези;
антитези, епітету;                      епітету, порівняння.

Відповіді на сторінці “7 клас”