Тема №4. Дружба і кохання (О. Пушкін “19 жовтня 1925 року”, Шолом-Алейхем “Пісня пісень”, О. Грін “Пурпурові вітрила”, Р. Бернс “Любов”, Г. Гейне “Коли настав…”, К. Симонов “Жди мене”)
1. Під час зустрічі випускників ліцею 19 жовтня 1825 року Пушкін був:
у ліцеї; у засланні;
на морі; у кругосвітній подорожі
2. Першим відвідати О. С. Пушкіна в Михайлівському приїхав:
а) Пущин; б) Кюхельбекер; в) Горчаков; г) Дельвіг.
3.Кому належала ідея створення Ліцею?
а) Олександру I б) Сперанському в) Бенкендорфу
4. Яка дата, пов’язана з Ліцеєм, не раз зустрінеться в ліриці О.С. Пушкіна?#
5 травня; 21 жовтня; 19 жовтня.
5. Перший набір вихованців налічував…#
35 ; 30 ; 40 осіб.
6. Хто з відомих поетів того часу відмітив Пушкіна на екзамені?#
Жуковський В.А.; Державін Г.Р.; Крилов І.А.
7. Де зустрічав восьму річницю від дня випуску з ліцею О.С. Пушкін?#
Болдіно; На півдні; У Михайловському.
8. З ким із ліцейських друзів у 1825 р. НЕ зустрічався Пушкін?#
Пущин; Дельвіг; Горчаков; Кюхельбекер.
9.У 12 річному віці О.Пушкіна віддали на навчання до… #
Московської гімназії;
Петербурзької приватної школи;
Царськосельського ліцею.
10.Юного ліцеїста О.Пушкіна називали французом, оскільки він…#
вільно володів французькою мовою;
мав чудернацьку зовнішність;
мав вишукані манери;
одягався вишукано, як француз.
11.Причиною смерті О.Пушкіна стала… #
дуель з Дантесом; несподівана хвороба;
дуель з Мартиновим; нещасний випадок.
12. Головна думка вірша Пушкіна “19 жовтня 1925 року” -#
усвідомлення значущості своїх творчих досягнень;
засудження царя та його політики;
оспівування стійкості в годину втрат;
уславлення дружби й вірності.
13. Які слова можна вважати гімном “ліцейському братству”?#
” Я, друже, жду твоїх стискання рук.”
“Промчиться рік, і знову я між вас.”
“Гуляймо-бо, поки ще дальня путь!”
“Міцний навік, о друзі, наш союз!”
14. Шимек утратив своє перше кохання через:#
а) гордість; б) складні життєві обставини;
в) нерішучість; г) заздрість подруг Бузі.
15. Найрадіснішим святом для Шимека та Бузі було:
а) Різдво; б) Пасха;
в) спас; г) вознесіння
16. Шолом-Алейхем є представником…#
єврейського народу; українського народу;
російського народу; італійського народу.
17. Шолом-Алейхем народився у…#
Білій Церкви; Львові; Києві; Переяславі на Полтавщині.
18. Найкращим містом «красенем красенів» Шолом-Алейхем вважав… #
Київ; Львів; Білу Церкву; Рим.
19. «Шолом-Алейхем» з єврейської означає… #
“Мир вашому дому!”; “Доброго дня!”;
“Будьте здорові!”; “Мир вам”.
20. Справжнє ім’я Шолом-Алейхема…#
Аврам Рабинович; Соломон Рабинович;
Соломон Цукерман; Мойсей Галькевич.
21. Кого вважають автором “Пісні пісень” з Біблії?#
Царя Давида; Царя Соломона; Мойсея; Пророка Ісаю.
22. У повісті “Пісня пісень”зображено традиції та звичаї …#
російського народу; українського народу;
єврейського народу; польського народу.
23. Головні герої «Пісні пісень» -#
Шимек і Бузя; Беня і Мейлих;
Шимек і Беня; Бузя і Мейлих.
24. Тема повісті “Пісня над піснями” – #
зображення юнацького кохання;
зображення справжньої дружби;
зображення соціальної несправедливості.
25. Шолом-Алейхем назвав свій твір…#
справжнім гімном дружбі;
справжнім гімном коханню;
справжнім ідеальним романом;
справжнім сумним романом.
26. Бузя вийшла заміж за нелюба, тому що#
цього вимагали її батьки;
не хотіла завдавати прикрощів батькам Шимека, які її виховали;
він був багатий;
не хотіла лишатися в родині Шимека.
27. Не любить казок про царівну в повісті “Пісня над піснями”#
Бузя; мати Шимека; мати Бузі; батько Шимека.
28. Залишає свою дитини назавжди в повісті “Пісня над піснями”#
Бузя; мати Шимека; мати Бузі; батько Шимека.
29. Розповідає пригоди з “Тисячі й однієї ночі” в повісті “Пісня над піснями”#
Беня; Шимек; батько Шимека; Мейлах.
30. Підзаголовок “Пісні над піснями” Шолом-Алейхема -#
“юнацький роман”; “роман про ідеальне кохання”;
“біблійний роман”; “роман про нещасливе кохання”.
31. “Піснею над піснями” Шолом – Алейхем називав…#
Біблію; пасхальну службу; “Кобзар” Шевченка; поезію Пушкіна.
32. Майбутню долю Ассоль напророкували:#
а) Егль, збирач фольклору; б) циганка-ворожка;
в) батько; г) старий вугляр Філіп.
33. На селі до Лонгрена та його дочки ставилися:#
а) з повагою за працьовитість;
б) боялися, вважали, що вони пов’язані з нечистою силою;
в) зневажали через відлюдькуватість;
г) любили за добру та веселу вдачу.
34. Капітан Грей був сином:#
а) багатих і знатних батьків; б) бідного рибалки;
в) спадкового моряка; г) Лонгрена.
35. Капітан Грей залишив Ассоль, яка спала, на знак дива:#
а) кулон; б) шовкову хустку;
в) перстень; г) прекрасні шкіряні черевички.
36. Хто винен у смерті Мері, матері Ассоль:#
а) Меннерс; б) Лонгрен; в) Ассоль.
37. Хто був свідком того, як тонув Меннерс:#
Мері; Лонгрен; Філіп; Ассоль.
38. Кого Ассоль зустріла в дитинстві в лісі:#
Егля; Меннерса; Філіпа; Грея.
39. Яку річ дівчинки «чарівник» знайшов у струмочку:#
черевики; хустину; ляльку; кораблик.
40. Ким насправді був Егль?#
Міфічний персонаж скандинавської міфології; чарівник;
збирач фольклору; жебрак.
41. Що в майбутньому чекає Ассоль за словами Егля:#
велике багатство; корабель з пурпуровими вітрилами;
далекі країни; добра вдача.
42. Кому Лонгрен відмовився дати тютюну:#
Меннерсу; Ассоль; жебраку; вугляру.
43. Які риси характеру притаманні Грею:#
добрий, щедрий, приязний, цілеспрямований;
жадібний, лицемірний, скритний, цілеспрямований;
важка вдача, лагідний, тихий, цілеспрямований.
44. Хто спростував слова Хіна Меннерса щодо божевілля Ассоль:#
Летіка; Грей; Лонгрен; вугляр.
45. Де вперше Грей побачив Ассоль:#
на відкритому місці на схилі пагорба; на гарній галявині;
біля її будинку; у темному лісі.
46. Кого шукав Грей, коли вперше побачив Ассоль:#
матір; Ассоль; місця для відпочинку; Летіку.
47. Як називався корабель, який придбав Грей:#
«Секрет»; «Таємниця»; “Пілігрим”; «Загадка».
48. Якою справою Лонгрен заробляв собі на життя:#
різьблення з дерева; ліпка з пластиліну; вибивання по металу.
49. Де проживали Ассоль і Лонгрен:#
у Каперні; у Києві; в Криму.
50. На діжці з яким напоєм було написано: «Мене вип’є Грей, коли буде в раю»:#
пиво; віскі; вино.
51. Кому належать слова: “…я зрозумів істину. Вона в тому, щоб робити так звані чудеса своїми руками”.#
Лонгрену; Еглю; Меннерсу; Грею.
52. Кому належать слова:”…припливе особливий червоний корабель… По тебе. Адже тобі судилося вийти за принца”#
Лонгрену; Еглю; Меннерсу; Грею.
53. Кому належать слова:”Я не можу допустити, щоб на моїх очах із рук стирчали цвяхи й текла кров. Мені це не подобається”.#
Лонгрену; Еглю; Меннерсу; Грею.
54. З логічного ряду випадає персонаж…#
Ассоль; Грей; Лонгрен; Меннерс.
55. Вірш К. М. Симонова «Жди мене…» написаний:#
під час Першої світової війни; у давні часи лицарства;
у мирний час; під час Другої світової війни.
56. К. М. Симонов у вірші «Жди мене…» розкриває поняття…#
патріотизм; вірність; безкорисливість; воїнська звитяга.
57. Ліричного героя вірша К. М. Симонова «Жди мене…» врятувало від смерті, в першу чергу, …#
сміливість і рішучість; віра в щасливу долю;
вміння коханої чекати, як ніхто інший; презирство до смерті.
57. Рядок “Моя любов – рожевий квіт” – приклад використання…#
паралелізму; метафори; антитези; епітету.
58. Роберт Бернс – це … поет…#
ірландський; шотландський; німецький; російський.
59. К. Симонов – це … поет…#
ірландський; шотландський; німецький; російський.
60. Г.Гейне – це … поет…#
ірландський; шотландський; німецький; російський.
61. Зображення кохання на фоні опису весняної природи у вірші Г.Гейне – приклад застосування…#
паралелізму; метафори; антитези; епітету.
62. “Жди, когда снега метут, жди, когда жара…” – приклад застосування…#
паралелізму, епітету; метафори, повтору, антитези;
антитези, епітету; епітету, порівняння.