Т.Г. Шевченко

  067. Т. Г. Шевченко народився#
+А у Моринцях 1814 р.
Б у Кирилівці 1814 р.
В у Черкасах 1816 р.
Г у Каневі 1815 р.
Д у Петербурзі 1838 р.
068. Т. Г. Шевченко був викуплений з кріпацтва у#
+А 1838 р.
Б 1861 р.
В 1840 р.
Г 1814 р.
Д 1847 р.
069. Перша збірка T. Г. Шевченка мала назву#
А «Гайдамаки»
Б «Причинна»
В “Твори”
+Г «Кобзар»
Д «Іван Підкова»
070. Перше видання творів T. Шевченка будо видруковане у#
А Києві
Б Москві
+В Петербурзі
Г Львові
Д Женеві
071. Перше видання «Кобзаря».Т. Шевченка містить програмовий твір#
А «Причинна»
+Б «Думи мої, думи мої»
В «Гайдамаки»
Г «Сон»
Д «Сова»
072. Слова «Він був сином мужика — і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури…» належать#
А М.Коцюбинському
Б Маркові Вовчку
В П. Кулішеві
+Г І. Франкові
Д Лесі Українці
073. Освіту Т. Г. Шевченко здобув#
А у Київському університеті
Б у Львівському університеті
В у Петербурзькому університеті
+Г в Академії мистецтв у Петербурзі
Д у Києво-Могилянській академії
074. Т. Шевченко був членом політичної організації#
А «Руська трійця»
Б «Стара громада»
+В Кирило-Мефодіївське братство
Г «Народна воля»
Д «Чорній переділ»
075. Залізняк та І. Гонта є центральними образами історичної сюжетної лінії твору Шевченка#
А «Сон» («У всякого своя доля…»)
Б «Кавказ»
+В «Гайдамаки»
Г «Катерина»
Д «І мертвим, і живим…»
076. Трагічна історія покритки — це тема твору Т.Г. Шевченка#
+А «Катерина»
Б «Сон» («У всякого своя доля…»)
В «Гайдамаки»
Г «І мертвим, і живим…»
Д «Кавказ»
077. Т.Г. Шевченко в поемі «Катерина» порушує проблему
А поневіряння за кордоном українців, які не шанують народних традицій
Б наслідків переселення народів у царській Росії
В утримання військових цивільним населенням (у Росії за царської влади)
+Г трагічної долі селянки в тогочасному суспільстві як наслідок деморалізуючого московського впливу
Д легковажності дівчат, які не думають про наслідки своєї поведінки
078. У вступі-зверненні до дівчат (поема «Катерина») Т. Шевченко#
А захоплюється красою українок
Б ганьбить дівчат за їх поведінку
+В застерігає від необдуманих учинків
Г співчуває тяжкій долі дівчат і жінок
Д закликає любити й шанувати батьків
079. Після народження сина Катерина (з однойменної поеми)#
А зажила щасливо з паном-офіцером
+Б пішла шукати свого милого в Московщину
В залишилася жити в батьківському домі
Г переїхала жити до міста
Д стала московкою і пішла разом з військом
080. Зустрівши сина через багато років, батько-пан (поема «Катерина»)#
+А знову відцурався його
Б впізнав і прийняв у свою сім’ю
В визнав, але не хотів допомогти
Г побоявся визнати, бо вже був одружений
Д поговоривши, вирішив, що то не його син
081. Батьки виганяють Катерину з дому (поема Т. Шевченка «Катерина»)#
А не можуть прогодувати її з дитиною
+В підкоряються тогочасним моральним законам
В розуміють, що вона доглядатиме дитину, а не їх
Г не люблять дочки
Д так наказала сільська влада
082. Катерина з однойменної поеми Т. Шевченка загинула#
+А взимку
Б пізньої осені
В влітку
Г пізньої весни
Д ранньої осені
083. Основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки» стали#
А народні історичні пісні, перекази, думи
Б художні твори, написані попередниками
В спогади про особисту участь в описаних подіях
Г матеріали петербурзьких архівів та інші історичні джерела
+Д особисті враження від розповідей діда, фольклорні твори
084. Поема «Гайдамаки» вперше була надрукована#
А 1841 р. окремим виданням
+Б 1841 р. в альманасі «Ластівка»
В 1861 р. в журналі «Основа»
Г 1844 р. у другому виданні «Кобзаря»
Д 1844 р. в журналі «Зоря»
085.Тема селянського повстання лежить в основі#
А комедії «Сон»
Б поеми «Гамалія»
+В поеми «Гайдамаки»
Г поеми «Кавказ»
Д поеми «Єретик»
086. Головним героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки» є#
А Ярема
Б М. Залізняк
В І. Гонга
Г титар
+Д повсталий народ
087. Головною думкою поеми Т.Г. Шевченка «Гайдамаки» є#
+А заклик до єднання слов’янських народів
Б оспівування кохання, що долає усі перешкоди
В осуд жорстокості конфедератів
Г захоплення мужністю титаря
Д захоплення гайдамаками — народними месниками
088. У поемі «Гайдамаки» є#
А одна сюжетна лінія — історія селянського повстання
Б три сюжетні лінії — Ярема та Оксана, повсталий народ, М. Залізняк та І. Гонта
В одна сюжетна лінія — історія кохання Яреми та Оксани
+Г дві сюжетні лінії – історія особистого життя Яреми та Оксани та розвиток селянського повстання
Д дві сюжеті лінії — історія кохання Яреми й Оксани та сімейна трагедія Івана Гонти
089. Відповідь Т. Г. Шевченка на головну проблему поеми «Гайдамаки» вказана в рядку#
А народ повинен забути криваве минуле і жити сьогоднішнім днем
+Б народ має вибороти свою свободу, і на принципах свободи має будувати своє щастя волелюбна особистість
В у будь-яку історичну епоху особиста воля людини недоторканна
Ґ інтереси народу важливіші за особисті
Д лише у взаємодії особистого та громадського майбутнє процвітання держави й особистості
09О. Кульмінація вірша «Заповіт» Т. Шевченка зосереджена у словах#
+А «… Вставайте, / Кайдани порвіте…»
Б «Як умру, то поховайте»
В «Все покину і полину/До самого Бога…»
Г «Щоб лани широкополі, /І Дніпро, і кручі / Було видно…»
Д «Не забудьте пом’янути / Незлим тихим словом»
091. Ідеєю вірша «Заповіт» є#
А заклик бути вірним Російській державі
Б заклик до утворення незалежної Української держави
+В заклик порвати кайдани неволі та творити нову вільну нарощу сім’ю
Г відкритий заклик до повалення царської влади
Д заклик до миру і любові між всіма народами
092. Своєрідністю композиції поеми «Кавказ» є#
А наявність епілогу
+Б наявність обрамлення
В відсутність ліричних відступів
Г наявність; прологу
Д відсутність розв’язки
093. У рядках з поеми «Кавказ» «… Лягло костьми / Людей муштрованих чимало. / А сльоз, а крові? Напоїть / Всіх імператорів би стало / 3 дітьми і внуками, втопить / В сльозах удов’їх» автор втілює ідею#
+А гнівного осуду загарбницької політики російського самодержавства
Б співчуття нещасним
В оспівування могутності російської армії
Г зображення страждань нещасних
Д захоплення політикою російського імперіалізму
094. У рядках «А тюрм, а люду! Що й лічить! / Од молдаванина до фіна, / На всіх язиках все мовчить, / Бо благоденствує» Шевченко використав#
+А іронію
Ц анафору
В риторичні запитання
Ґ епітети
Д порівняння
095. У рядках «До нас в науку! Ми навчим, / Почому хліб і сіль почім! / Ми, христиане; храми, школи, / Усе добро, сам Бог у нас!» Шевченко використав#
+А сарказм
Б гумор
В сатиру
г гротеск
Д шарж
096. Поема «Кавказ» присвячена#
А П. Кулішеві
В Г. Квітці-Основ’яненку
В Є. Гребінці
+Г Я. де Бальменові
Д І. Котляревському
097. Сам Т.Г. Шевченко назвав твір «Сон»(«У всякого своя доля…»)#
А поемою
Б посланням
+В комедією
Г трагедією
Д драмою
098. За визначенням літературознавців, твір «Сон» («У всякого своя доля… »)за жанром#
А романтична поема
Б містерія
В лірико-епічна поема
Г бурлескно-травестійна поема
+Д лірико-сатирична поема
099. «Сон» — «се велике оскарження «темного царства» за всі теперішні й минувші кривди України».Так про цей твір сказав#
+А І.Франко
Б П. Куліш
В Олесь Гончар
Г М.Рильський
Д М. Драгоманов

0100. У вступі до твору «Сон» («У всякого своя доля, …») виражено#
А передчуття захоплюючої мандрівки уві сні
+Б докір співвітчизникам за пасивну покірність
В сподівання на повстання народу
Г глибоке розчарування політикою влади
Д захоплення красою рідного краю
0101. Ліричний герой твору «Сон» («У всякого своя доля…») здійснив свою мандрівку-політ, щоб#
А відшукати місце, де добре живеться, панує щастя – знайти рай на землі
Б оглянути якнайширші простори Російської імперії, чого неможливо зробити реально
В знайти місце для свого майбутнього щасливого життя
Г відпочити від щоденних турбот, зміцніти, набратися сил
+Д показати життя у Російській імперії від найвіддаленіших куточків до столиці
0102. Ліричний герой твору “Сон” (“У всякого своя доля”) пролітає над#
А Карпатами, Москвою, Далеким Сходом
+Б Україною, Сибіром, Петербургом
В Чорним морем, Уралом, Петербургом
Г Києвом, українським селом, степом на півдні України
Д Петербургом, Москвою, Новосибірськом
0103. У вступі та епізоді в Петербурзі ліричний герой твору «Сон» («У всякого своя доля…»)#
А зображує побачене
Б є учасником подій
Б спостерігає зі сторони
Г вдумливо коментує події
+Д постає простаком-провінціалом
0104. Перша картина сну (за твором «Сон» («У всякого своя доля…») розпочинається описом#
А зовнішності цариці
Б пам’ятника Петру І
В сибірського краєвиду
+Г літнього ранку в Україні
Д зимового дня в Петербурзі
0105. Історична основа поеми «Гайдамаки» — події, відомі в історії під назвою#
+А Коліївщина
Б Освячення ножів
В Чорна рада
Г «Генеральне мордобитіє»
Д Юріїв день
0106. «Цар волі» (за твором «Сон» («У всякого своя доля…») — це#
А Микола І
Б Петро
В карний злочинець
+Г борець із самодержавством
Д організатор повстання і втечі на волю
0107. Рядки «Лечу, лечу, а вітер віє, / Передо мною сніг біліє, / Кругом “бори і болота, Туман, туман і пустота» (поема «Сон» («У всякого своя доля…») розповідають про перебування#
А у петербурзьких царських палатах
+Б у Сибіру на каторзі
В в Україні на селі
Г у Петербурзі на вулиці
Д у горах Кавказу .
0108. «В муці, в каторзі не просить, / Не плаче, не стогне!» (за твором «Сон> («У всякого своя доля…»)#
А. «злодій штемпований»
Б «розбойник катований»
+В «цар, / Штемпом увінчаний!»
Г «живі люди, / В кайдани залиті»
Д “москалі… кайданами скуті”
0109. «Землячок з циновими ґудзиками» уособлює (за твором «Сон» («У всякого своя доля…»)#
А співвітчизника, що завжди зарадить тому, хто потребує допомоги на чужині
+Б наскрізь продажного, цинічного чиновника
В співвітчизника, що безмежно гордий своїм становищем
Г співвітчизника-чиновника, що за відповідну плату допомагає розв’язувати проблеми
Д чесного чиновника, що не поступається принципами навіть перед земляками
0110. Ліричний герой на запитання «землячка з циновими ґудзиками»: «Так як же ти / Й говорить не вмієш / По-здешнему?» — відповів#
А так, не вмію
+Б говорить умію, та не хочу
В говорить умію, та з акцентом
Г говорити не вмію, не було нагоди навчитися
Д вмію і говорю
0111. У сцені, названій І. Франком «генеральним мордобитієм» («Сон» («У всякого своя доля…»), Т. Шевченко використав#
+А гротеск
Б сарказм
В іронію
Г сатиру
Д гумор
0112. Монументальний образ Петра І (за твором «Сон» («У всякого своя доля…»), що втілює ідею імперської величі, Т. Г. Шевченко розвінчує завдяки#
А використанню іронії
Б шаржованому зображенню
В правдивому, неприкрашеному зображенню
+Г бурлескному зниженню
Д травестійному зображенню
0113 У творі «І мертвим, і живим…» Т. Г. Шевченко звертається до всіх українців, але насамперед до#
А селян
+Б інтелігенції
В молоді
Г жителів великих міст
Д військових
0114. Коли йдеться про нащадків гетьманів («І мертвим, і живим….»), Т. Шевченка обурює те, що вони#
А стали визискувачами свого народу
Б втратили козацьке військо
+В стали байдужими та бездіяльними
Г занепали морально
Д віддали частину території України загарбникам
0115. У словах своя хата / чуже поле, своя / чужа «правда, і сила, і воля» («І мертвим, і живим…») автор застосовує#
+А антитезу
Б антоніми
В епітети
Г метафору
Д синоніми
0116. У словах «Настане суд, заговорять /І Дніпро, і гори! /І потече сторіками / Кров у синє море / дітей ваших…» автор висловлює# .
А звинувачення
+Б пророцтво
В пересторогу
Г занепокоєння
Д здивування
0117. У завершальній частині твору «І мертвим, і живим…» Т.Шевченко#
А плаче над остаточно втраченою волею України
Б погрожує кривдникам страшним судом
В не сподівається на будь-які зміни
+ Г висловлює надію на відродження України
Д сподівається, що пани одумаються
0118. Поштовхом до написання Т. Шевченком вірша «Заповіт» стала#
А старість
+Б хвороба
В можливість заявити про себе
Г зневіра в собі
Д судова справа
0119. У «Заповіті» Т. Шевченко закликає сучасників#
А не забувати його.згадувати хоч інколи
+Б повстати і розірвати кайдани
В читати його твори
Г берегти національні традиції
Д співати українські пісні
0120. Вірш «Заповіт» сприяє вихованню у читачів почуття#
А захищеності
Б агресивності
В надії на краще
+Г патріотизму
Д толерантності
0121. У вірші Т. Шевченка «Заповіт» звучать мотиви#
А переваги громадянських обов’язків над особистим щастям
+Б заклику народу до волі
В зречення митця в ім’я мистецтва від громадянських обов’язків
Г переваги особистих інтересів над громадськими
Д поєднання громадянської позиції з особистим щастям
0122. Сатиричною поемою, за визначенням автора «комедією», є твір Т. Шевченка#
+А «Сон» («У всякого своя доля…»)
Б «Кавказ»
В «І мертвим, і живим…»
Г «Заповіт»
Д «Катерина»
0123. Вірш «Заповіт» є зразком лірики#
+А громадянської
Б інтимної
В пейзажної
Г інтимно-пейзажної
Д політичної
0124. Рядки «…Той мурує, той руйнує, / Той неситим оком / За край світа зазирає, / Чи нема країни, /Щоб загарбать…» взято з твору Т. Шевченка#
А «Кавказ»
Б «І мертвим, і живим…»
В «Заповіт»
Г «Катерина»
+Д «Сон» («У всякого своя доля…»)
0125. Рядки «Дивлюсь, цар підходить / До найстаршого… та в пику / Його як затопить! …» взято з твору Т. Шевченка#
А «Катерина»
Б «Заповіт»
+В «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Г «Гайдамаки»
Д «Кавказ»
0126. Рядки «Борітеся — поборете, / Вам Бог помагає! /,3 а вас правда, за вас слава / І воля святая!» взято з твору Т. Шевченка#
А «Сон» («У всякого своя доля…»)
Б «І мертвим, і живим…»
В «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
+Д «Кавказ»
0127. Рядки «Якби ви вчились так, як треба, /То й мудрость би була своя» взято з твору Т. Шевченка#
А «Гайдамаки»
Б «Кавказ»
+В «І мертвим, і живим…»
Г «Сон» («у всякого своя доля…»)

0128а. До якого періоду творчості Т. Г. Шевченка відносяться роки 1837-1843#
А період “трьох літ”
Б період останніх років життя
+В ранній період
Г період заслання
Д період навчання
0128б. До якого періоду творчості Т. Г. Шевченка відносяться 1843-1847 роки#
+А період “трьох літ”
Б період останніх років життя
В ранній період
Г період заслання
Д період навчання
0128в. До якого періоду творчості Т. Г. Шевченка відносяться роки 1847-1857#
А період “трьох літ”
Б період останніх років життя
В ранній період
+Г період заслання
Д період навчання
0128г.До якого періоду творчості Т. Г. Шевченка відносяться 1857-1861 роки#
А період “трьох літ”
+Б період останніх років життя
В ранній період
Г період заслання
Д період навчання
0129а. Хто сказав про Т. Шевченка: “Феномен Шевченка відбиває нашу національну природу… він символізує душу українського народу, втілює його гідність, дух і пам’ять”#
М. Рильський
О.Вишня
+Є.Сверстюк
Джон Кеннеді
І. Франко

  0129б. Хто сказав про Т. Шевченка: “Він був сином мужика – і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури”#
М. Рильський
О.Вишня
Є.Сверстюк
Джон Кеннеді
+І. Франко
0129в. Хто сказав про Т. Шевченка: “Тарас Шевченко! Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю!”#
М. Рильський
+О.Вишня
Є.Сверстюк
Джон Кеннеді
І. Франко
0129г. Хто сказав про Т. Шевченка: “Я радий, що можу додати свій голос до тих, хто що вшановують великого українського поета Тараса Шевченка. Ми вшановуємо його великий вклад у культуру…світу. Його творчість є благородною частиною нашої історичної спадщини”#
М. Рильський
О.Вишня
Є.Сверстюк
+Джон Кеннеді
І. Франко
0130. Який художній засіб використано в цитаті: «І в Україну принесли / Великих слів велику силу”#
А метафора
Б гіпербола
В уособлення
+Г іронія
Д епітет
0130. Який художній засіб використано в цитаті: «Та й повірив тупорилим / Твоїм віршемазам»#
А метафора
Б гіпербола
В уособлення
Г іронія
+Д епітет
0130. Який художній засіб використано в цитаті:«Кайданами міняються, /Правдою торгують…»#
+А метафора
Б гіпербола
В уособлення
Г іронія
Д епітет
0130. Який художній засіб використано в цитаті:«Жінки навіть з рогачами / пішли в гайдамаки”#
А метафора
+Б гіпербола
В уособлення
Г іронія
Д епітет
0131а. Показ змодельованого образу національної еліти», якою вона повинна бути, визначення її політичних, морально-етичних поглядів – це тема твору Шевченка#
А «Катерина»
Б «Кавказ»
+В «І мертвим, і живим…»
Г «Заповіт»
Д «Гайдамаки»
0131б. Зображення хресного шляху вигнаної з дому дівчини – це тема твору Шевченка#
+А «Катерина»
Б «Кавказ»
В «І мертвим, і живим…»
Г «Заповіт»
Д «Гайдамаки»
0131в. Зображення національно-визвольного руху України (Коліївщини) та його героїв – це тема твору Шевченка#
А «Катерина»
Б «Кавказ»
В «І мертвим, і живим…»
Г «Заповіт»
+Д «Гайдамаки»
0131г. Показ загарбницької політики російського самодержавства та страждань поневолених народів – це тема твору Шевченка#
А «Катерина»
+Б «Кавказ»
В «І мертвим, і живим…»
Г «Заповіт»
Д «Гайдамаки»
0132а. Глибоке обурення поета кріпосницькою системою, заклик до боротьби за свою гідність, незалежність – це мотив твору Шевченка#
А «Катерина»
Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
+Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
Д «І мертвим, і живим…»
0132б. Осуд аморальності пана-спокусника, легковажності дівчини; співчуття до матері-покритки та її дитини – це мотив твору Шевченка#
+А «Катерина»
Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
Д «І мертвим, і живим…»
0132в. Заклик до пробудження в українців почуття національної гідності й честі – це мотив твору Шевченка#
А «Катерина»
Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
+Д «І мертвим, і живим…»
0132г. Осуд і викриття російського самодержавства, звеличення борців за волю з кривавою деспотією, пристрасне заперечення гноблення народів – це мотив твору Шевченка#
А «Катерина»
+Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
Д «І мертвим, і живим…»
0133а. «Україно! Україно!/ Оце твої діти, /Твої діти молодії, /Чорнилом политі, /Московською блекотою /В німецьких теплицях /Заглушені!..» – ця цитата з твору Шевченка#
А “Кавказ”
+Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
Д «І мертвим, і живим…»
0133б. «Обніміте ж, брати мої; / Найменшого брата/ Нехай мати усміхнеться, / Заплакана мати..” – ця цитата з твору Шевченка#
А “Кавказ”
Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
+Д «І мертвим, і живим…»
0133в. «Як понесе з України / У синєє море / Кров ворожу/… отоді я /І лани, і гори — /Все покину і полину /До самого Бога / Молитися…» – ця цитата з твору Шевченка#
А “Кавказ”
Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
+Б «Заповіт»
Г «Гайдамаки»
Д «І мертвим, і живим…»
0133г. «А онуки? Їм байдуже. / Жито собі сіють» – ця цитата з твору Шевченка#
А “Кавказ”
Б «Сон»(«У всякого своя доля…»)
Б «Заповіт»
+Г «Гайдамаки»
Д «І мертвим, і живим…»
0134а. У поемі «Катерина» Т. Шевченка епізод зустрічі батька-пана із сином-жебраком є#
кульмінацією
розвитком дії
прологом
+епілогом
розв’язкою
0134б. У поемі «Катерина» Т. Шевченка епізод самогубства Катерини є#
кульмінацією
розвитком дії
прологом
епілогом
+розв’язкою
0134в. У поемі «Катерина» Т. Шевченка епізод випадкової зустрічі Катерини (із сином на руках) і пана-спокусника є#
+кульмінацією
розвитком дії
прологом
епілогом
розв’язкою
0134г. У поемі «Катерина» Т. Шевченка епізод, коли батьки виганяють Катерину, її поневіряння є#
кульмінацією
+розвитком дії
прологом
епілогом
розв’язкою
0135а. Дата народження Т.Г. Шевченка#
22 квітня 1838 р.
+9 березня І814 р.
10 березня 1861 р.
22 травня 1861 р.
0135б. Дата викупу із кріпацтва Т.Г. Шевченка#
+22 квітня 1838 р.
9 березня І814 р.
10 березня 1861 р.
22 травня 1861 р.
0135в. Дата перепоховання в Україні Т.Г.Шевченка#
22 квітня 1838 р.
9 березня І814 р.
10 березня 1861 р.
+22 травня 1861 р.
0135г. Дата смерті Т.Г. Шевченка#
22 квітня 1838 р.
9 березня І814 р.
+10 березня 1861 р.
22 травня 1861 р.