10 клас. Вороний, Олесь, Винниченко

Тема №7. Творчість М.Вороного, О. Олеся, В.Винниченка

01.Укажіть назву твору, яким В. Винниченко заявив про себе як літератор у 1902 р.#
+«Сила і краса»;
«Гріх»;
«Між двох сил»;
«Відродження нації».
02.Укажіть твір В. Винниченка, головним героєм якого виступає дитина.#
«Чорна Пантера і Білий Ведмідь»;
+«Федько-халамидник»;
«Студент»;
«Суд».
03.Укажіть причину виключення В. Винниченка з Київського університету.#
Не встигав у навчанні;
+був організатором «Студентської громади»;
у зв’язку з початком Першої світової війни пішов на фронт;
написав оповідання «Народний діяч».
04.Перу В. Винниченка не належить твір…#
«Голота»;
«Раб краси»;
«Сонячна машина»;
+«Каторжна»;
«Момент».
05.Під яким псевдонімом В. Винниченко вперше опублікував своє оповідання «Салдатики!»?#
В. Винниченко;
В. Українець;
В. Солдат;
+В. Деде.
06.Визначте жанр твору В. Винниченка «Момент»:#
повість;
+новела;
оповідання;
нарис;
07. Вкажіть, хто з письменників був «ідеологом» модернізації української літератури, першим представником символізму:#
Л. Українка;
+М. Вороний;
О.Олесь;
В. Винниченко.
08. Встановіть відповідність між уривком і назвою твору О.Олеся: «Цілуй, цілуй її – Знов молодість не буде!»#
«О слово рідне! Орле скутий!»
«О, принесіть як не надію»
«Лебідь»
+«Чари ночі»
09. Встановіть відповідність між уривком і назвою твору О.Олеся: «…Будь мечем моїм! Ні! Сонцем стань! Вгорі спинися…»#
+ «О слово рідне! Орле скутий!»
«О, принесіть як не надію»
«Лебідь»
«Чари ночі»
010.Укажіть  назву твору, який не належить перу В. Винниченка#
«Сонячна машина»;
«Записки Кирпатого Мефістофеля»;
«Дисгармонія»;
+«Камінний хрест»;
«Чорна Пантера і Білий Ведмідь».
011.В. Винниченко похований…#
У Канаді;
+у Франції;
в Україні;
У Німеччині.
012.Кому належать слова, сказані про В. Винниченка «Тільки талант міг створити такі живі постаті, ці природні діалоги і, особливо, цю широку яскраву картину»?#
М. Коцюбинському;
І. Франку;
+Лесі Українці;
О. Кобилянській;
П. Тичині.
013.Новела «Момент В.Винниченко – твір…#
реалістичний;
романтичний;
неромантичний;
+імпресіоністичний;
експресіоністичний.
014.Який новий літературний напрям утвердив В. Винниченко?#
+неоромантизм
реалізм;
романтизм;
імпресіонізм;
експресіонізм.
15. Що символізує дорога в Казку в однойменному творі О. Олесі?#
Життєвий шлях людини
Шлях до ідеального життя
+Шлях до кращого життя
16.Кому належать слова: «Кого в нас читають? Винниченка. Про кого скрізь ідуть розмови, як тільки річ торкається літератури? Про Винниченка. Кого купують? Знов Винниченка».#
+М. Коцюбинському;
Лесі Українці;
О. Кобилянській;
І. Франку.
17. Кому належать слова: «Тільки талант міг створити ці живі фігури, ці природні діалоги й, зокрема, цю широку картину ярмарку».#
+Лесі  Українці;
М. Коцюбинському.
О. Кобилянській;
І. Франку.
18. Основою людського життя за В. Винниченком є… #
+любов;
нова мораль;
аморальність;
бути чесним із собою;
шанс на щастя.
19.Останні 30 років життя В. Винниченко провів у… #
Польщі;
Австрії;
Німеччині;
Чехії;
+Франції.
020.Чиї слова були як відгук на збірку оповідань «Краса і сила» В. Винниченка: “…не лізе в кишеню за словами, а сипле його потоками, що не сік крізь сито, а валить валом  як саме життя»?#
+І. Франка;
Лесі  Українки;
О. Кобилянської;
М. Коцюбинського.
21.Очолив перший уряд  Української Народної Республіки, був автором декларацій та універсалів УНР…#
Микола Вороний;
Іван Франко;
Олександр Олесь;
Василь Стефаник;
+Володимир Винниченко.
22.Історія короткого кохання, що зародилося між молодим революціонером і панною, – тема твору…#
В.Стефаника «Камінний хрест»;
+В.Винниченка «Момент»;
Лесі Українки «лісова пісня»;
М.Вороного «Блакитна панна»;
В.Винниченка «Гріх».
23. Для головного героя новели В. Винниченка «Момент» епізод, коли «кохалося поле, шепотіло, цілувалося… Пахло рястом, народженням, щастям руху і життя, змістом сущого», був моментом#
вибору;
розчарування;
+щастя;
інтермецо;
пробудження.
24.Композиційною особливістю новели «Момент» є…#
широкі діалоги;
кульмінація в кінці твору;
+розповідь від першої особи ;
розповідь від третьої особи.
25. До патріотичної лірики О. Олеся належить вірш:#
«Чари ночі»;
«З журбою радість обнялась»;
+« О слово рідне! Орле скутий!..»;
«Любов».
26. З яким твором перегукуються драматичний етюд О.Олеся «По дорозі в Казку»?#
«Лісова пісня» Лесі Українки;
+«Мойсей» І. Франка;
«Момент» В. Винниченка;
«Земля» О. Кобилянської.
27. У якому вірші М. Вороний задекларував принципи власної поетичної творчості?
+«Іванові Франкові»;
«Блакитна панна»;
«Інфанта»;
«Молодий патріот».
28. Блакитна панна (однойменним віршем М. Вороного) – це образ…#
України
+Весни;
Свободи;
Революції;
Вічності.
29. Стала народним романсом поезія Олександра Олеся…#
«З журбою радість обнялась»;
«Небо з морем обнялося»;
«О слово рідне! Орле скутий!..»;
«Яка краса: Відродження країни!»;
+«Чари ночі».
030. Хто з письменників назвав М. Вороного «ідеалістом непоправним»?#
В. Винниченко;
+І. Франко;
О. Кобилянська;
Леся Українка.
31. Визначте, які художні засоби використано в поданому уривку поезії «Має крилами весна/ запашна, / Лине вся в прозорих шатах, / У серпанках і блаватах…/ Сяє усміхом примар/ з-поза хмар, / попелястих, пелехатих».#
Метафора, порівняння
Епітети, порівняння
+Метафора, епітети
32. Вкажіть справжнє прізвище О.Олеся:#
Краюхін;
Молодомузовець;
Емігрант;
+Г Кандиба.
33.Встановіть відповідність між уривком і назвою твору М. Вороного: «В’ються хмелем арабески, Миготять камеї, фрески, Гомонять-бринять пісні»#
«Іванові Франкові»
«Ти не любиш мене»
«Інфанта»
«Легенда»
+«Блакитна Панна»
34. Визначте, які художні засоби використано в поданому уривку поезії «З журбою радість обнялась…/ В сльозах, як жемчугах, мій сміх, / І з дивним ранком ніч злилась, / і як мені розняти їх?!»#
+Метафора, порівняння
Епітети, порівняння
Метафора, епітети

Творчість Лесі Українки

001. Вкажіть справжнє прізвище Лесі Українки.#
А Пчілка;
Б Драгоманова;
+В Косач;
Г Мержинська.
02. У словах поезії «Хвиля»: «Хвиля йде,/ вал гуде – / білий, смілий, дрібний/ нападе/ на сухеє баговиння,/ на розсипане каміння,/ стрепенеться,/ скине з себе все, що ясне,/ й гасне…» використано:#
+А персоніфікацію;
Б антитезу;
В гіперболу;
Г оксиморон.
03. Перша поетична збірка поетеси має назву:#
А «Відгуки»;
+Б «На крилах пісень»;
В «Думи і мрії»;
Г «Камінний господар».
04. Вкажіть, яку стилістичну фігуру використала Л. Українка в словах: «Так! Я буду крізь сльози сміятись,/ Серед лиха співати пісні,/ Без надії таки сподіватись, / Буду жити! Геть думи сумні!»? #
А уособлення;
+Б оксиморон;
В анафора;
Г епіфора.
05. Хто і кому каже слова «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає»?#
А мати Лукашеві;
Б Килина Лукашеві;
В Килина Мавці;
+Г Мавка «Тому, що в скалі сидить»;
Д Мавка Лукашеві.
06. Основою естетичної позиції Л. Українки є стильова течія: #
А імпресіонізм;
Б експресіонізм;
В неореалізм;
+Г неоромантизм.
07. У словах з поезії «Contra spem spero»: «Я на гору круту, крем’яную/ Буду камінь важкий підіймать» постає міфологічний образ:#
А Прометея;
Б Геракла;
В Діогенової бочки;
+Г Сізіфової праці.
08.В уривку із вірша Лесі Українки:  «В довгу, темну нічку невидну/Не стулю ні на хвильку очей,/Все шукатиму зірку провідну,/Я сну владарку темних ночей.» використано:#
А персоніфікацію;
Б антитезу;
В гіперболу;
Г анафору
+Д  епітети
09. Чи не одиноким мужчиною на новочасну соборну Україну» Лесю Українку назвав#
А І. Карпенко-Карий
+Б Іван Франко
В Василь Стефаник
Г Михайло Драгоманов
Д М. Коцюбинський
010. Провідним мотивом  вірша «Contra spem spero» є#
А сумніви щодо можливості одужання хворої молодої дівчини
Б заперечення права молодої людини на справжнє щастя
В любов до рідного краю, його історії, традицій
Г місце митця в  суспільному житті
+Д заперечення тужливих настроїв , протиприродних молодості
011. Назва вірша «Contra spem spero» в перекладі з латини означає#
+А без надії сподіваюсь
Б мовчати – кричати
В надія помирає останньою
Г боротися до кінця
Д думки проти течії
012. У драми – феєрії «Лісова пісня» оспівано красу#
Поділля
+Полісся
Буковини
Слобожанщини
Галичини
013. Суперницею Мавки в драмі-феєрії «Лісова пісня» виступає#
Доля
Мати Лукаша
+Килина
Русалка
Русалка Польова
014. За дядька Лева й Лукаша заступається через наміри Русалки їх залоскотати#
Перелесник
+Лісовик
Водяник
Мавка
«Той, що греблі рве»
015. Бездуховність та обивательську обмеженість у «Лісовій пісні» утілено в образі#
«Того, що в скалі сидить»
Дядька Лева
Лукаша
+Килини
Пропасниці
016. Який художній засіб використано в радках: «І снилися мені всі білі сни:/ на сріблі сяли ясні самосвіти,/ стелилися незнані трави, квіти…»?#
А уособлення;
Б оксиморон;
В анафора;
Г епіфора.
+Д алітерація
017. Перетворення людини на рослину (Мавки на вербу, Луваша на вовкулаку) властиве фольклорному жанру#
Думі
+баладі
Билині
Колядці
Коломийці
018. Жанр феєрія можна позначити словами#
Музичний, музикальний, ритмічний
+Чарівний, казковий, міфічний
Фантастичний, химерний, непересічний
Пригодницький, авантюрний, гострий
Чуттєвий, сльозливий, тонкий
019. Композиційну особливість «Лісової пісні» вказано в рядку#
Розгортання подій упродовж трьох років, кожен з яких різний за настроєм
+Поділ на три дії, кожен з яких починається пейзажем відповідної пори року
Порушення хронологічної послідовності в розгортанні подій
Перехід із світу людей у світ природи через сни дійових осіб
Пісенний початок кожної дії сумний, а кінець – оптимістичний
020. Події в драмі-феєрії «Лісова пісня» розгортаються в такій послідовності:#
Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку
Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези
Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Лукаш одружується
+Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Лукаш одружується – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Мавка перетворюється на вербу
021. У «Лісовій пісні» порушені всі названі проблеми, КРІМ#
Краси людських взаємин
Сутності щастя
+Історичної правди
Людини й мистецтва
Великого кохання
022. Драма – феєрія «Лісова пісня» – зразок#
Сентименталізму
Класицизму
Реалізму
+Неоромантизу
023. Кому із героїв «Лісової пісні» належать слова: «І та вже відьма? Ба, то вже судилось / відьомською свекрухою вам бути./Та хто ж вам винен? Ви ж її хотіли.»?#
+Лукашу
Мавці
Матері Лукаша
Дядькові Леву
024. Кому із героїв «Лісової пісні» належать слова: «Ой лишенько! Іще не починала! /Ой мій упадоньку! Що ж ти робила?/Нездаренько! Нехтолице! Ледащо!»?#
Лукашу
Мавці
+Матері Лукаша
Дядькові Леву
025. Кому із героїв «Лісової пісні» належать слова: «Що лісове, то не погане, сестро, – / Усякі скарби з лісу йдуть…»?#
Лукашу
Мавці
Матері Лукаша
+Дядькові Леву
026. Кому із героїв «Лісової пісні» належать слова: «Зайгай, заграй, дай голос мому серцю!/ Воно ж одно лишилося від мене»?#
Лукашу
+Мавці
Матері Лукаша
Дядькові Леву
027. Хто з героїв «Лісової пісні» перетворює Лукаша на вовкулаку?#
Дядько Лев
Перелесник
+Лісовик
«Той, що в скалі сидить»
028. Хто з героїв «Лісової пісні» рятує Мавку, огортаючи вогнем вербу, на яку вона перетворилася?#
Дядько Лев
+Перелесник
«Той, що в скалі сидить»
029. Хто з героїв «Лісової пісні» забирає Мавку під землю?#
Дядько Лев
Перелесник
Лісовик
+«Той, що в скалі сидить»
030. Хто з героїв «Лісової пісні» захищає дуб від охочих його зрубати?#
+Дядько Лев
Перелесник
Лісовик
«Той, що в скалі сидить»
33. Хто назвав Лесю Українку наймужнішою поетесою в усій соборній Україні?#
А Л. Старицька-Черняхівська.
Б М. Старицький.
В М. Лисенко.
+Г І. Франко.
34.  Дитинство і отроцтво Лесі Українки, майбутньої письменниці минуло…#
А На Поліссі.
+Б Волині.
В Поділлі.
Г Закарпатті.
035. Тяжко захворівши, Леся Українка свою журбу висловила в автобіографічному творі…#
+А «До мого фортеп’яно».
Б «Кримські спогади».
В «Сім струн».
Г «Одержима».
036. За жанровою спрямованістю драма« Лісова пісня», як зазначила сама Леся Українка,— це:#
А Трагедія.
Б Комедія.
В Інтермедія.
+Г Феєрія.
037. Хто із зазначених героїв твору Лесі Українки «Лісова пісня» за логічним смислом зайвий: Мавка, Лісовик, Водяник, Лукаш, Перелісник, Потерчата?#
А Водяник.
+Б Лукаш.
В Потерчата.
Г Лісовик.
038  Леся Українка на власні кошти організувала…#
А Відкриття першої української бібліотеки в Грузії.
Б Школу для селянських дітей.
В Виставку художніх виробів із кераміки.
+Г Фольклорну експедицію для запису на фонограф кобзарських дум.
039.  «Contra spem spero» Лесі Українки — це утвердження…#
А Здорового способу життя.
+Б Незламності духу людини.
В Краси й величі природи.
Г Туги за рідним краєм.
040.  До циклу «Невільничі пісні» Лесі Українки належить поезія…#
+А «І все-таки до тебе думка лине…».
Б «Стояла я і слухала весну».
В «Як я люблю оці години праці».
Г «Тиша морська».
041. Псевдонім «Леся Українка» письменниця обрала під впливом прикладу…#
А І. Франка.
Б П. Грабовського.
+В М. Драгоманова.
Г Панаса Мирного.
042. Леся Українка вдається у своїй творчості до циклізації поезій, як це робив…#
+А І. Франко.
Б П. Грабовський.
В Б. Грінченко.
Г Т. Шевченко.
043. Найбільше Мавка цінує в людині (Леся Українка «Лісова пісня»)…#
+А Бережливе ставлення до природи.
Б Уміння випікати хліб.
В Здатність до творчості.
Г Розум і кмітливість.
044. Події, зображені у творі Лесі Українки «Бояриня», відбуваються…#
А У першій половині XIX ст.
+Б Другій половині XVII ст.
В Кінці XVIII — на початку XIX ст.
Г Наприкінці XVI ст.
045. Навчалася Леся Українка…#
А У Коростишівській духовній семінарії.
Б У Київському університеті.
+В Удома.
Г У Київській духовній семінарії.
046. Леся Українка у драмі «Лісова пісня», аби викликати в уяві читача відповідне пейзажне тло, докладніше розкрити світ дійових осіб, значну увагу приділила…#
А Екскурсам у минуле.
Б Усній народній творчості.
В Елементам фантастики.
+Г Поетичним ремаркам.
047.  На слова поезії Лесі Українки «Стояла я і слухала весну» створено романс композитором…#
А М. Лисенком.
+Б К. Стеценком.
В В. Кирейком.
Г П. Майбородою.
048.  Поезія «І все-таки до тебе думка лине…» Лесі Українки пов’язана з образом…#
А І. Франка.
Б П. Грабовського.
+В Т. Шевченка.
Г М. Лисенка.
049.  Леся Українка написала «Лісову пісню» під впливом згадок…#
+А Про дитинство, проведене на Волині.
Б С. Мержинського.
В Чарівну красу природи Поділля.
Г Безліч прочитаних казок.
050.  Поховано Лесю Українку…
А У грузинському містечку Сурамі.
Б На Волині.
В В Євпаторії.
+Г У Києві на Байковому кладовищі.
051.  Світ, зображений у драмі «Лісова пісня» Лесі Українки, пов’язаний…#
А 3 християнством.
+Б Язичництвом.
В Потойбічним життям.
Г Міфами й легендами.
052.  Леся Українка дуже полюбляла…#
А Малювати.
Б Грати в шахи.
В Вишивати хрестиком.
+Г Грати на фортепіано.
053. Батьківщиною для Лесі Українки є місто…#
А Полтава.
Б Ковель.
+В Новоград-Волинський.
Г Львів.
054.  Надзвичайно важлива риса, яку високо цінувала Леся Українка — це людська…#
А Освіченість.
+Б Гідність.
В Стійкість.
Г Відвертість.
055.  Місцевість, де народилася Леся Українка та яка зазначається в автобіографічних творах письменниці; тепер це…#
А Полтавщина.
Б Тернопільщина.
В Черкащина.
+Г Житомирщина.
056.  «Геніальною жінкою», глибоко обізнаною з культурою, освітою, поезією людства назвав Лесю Українку, зустрівшись із нею у Львові…#
А М. Драгоманов.
+Б М. Павлик.
В М. Лисенко.
Г І. Франко.
057.  Творчим методом Лесі Українки, як визначила сама поетеса, є… #
А Неокласицизм.
Б Критичний реалізм.
+В Новоромантизм.
Г Експресіонізм.
058. Талант Лесі Українки виявився «в силі й буянні її фантазії, нестримному леті уяви». Так про це зазначав…#
+А О. Гончар.
Б І. Франко.
В М. Лисенко.
Г С. Васильченко.
059.  «Лісова пісня» — шедевр всесвітньої драматургії Лесі Українки, який був створений влітку…#
А 1909 р. за 15 днів.
Б 1912 р. за 10 днів.
+В 1911 р. за 12 днів.
Г 1910 р. за 11 днів.
060.  Які години праці полюбляє Леся Українка («Стояла я і слухала весну»)? Коли:#
А Вона грала на фортепіано, складаючи музику до своїх творів.
Б Вона отримувала насолоду і задоволення.
В Писала твори про історичне минуле рідного краю.
+Г Темніло, все затихало, що сприяло плідній творчій праці.
061.  У другій дії драми Лесі Українки «Лісова пісня» зображено…#
А Пізню весну.
+Б Пізнє літо.
В Початок осені.
Г Середину зими.
062. Леся Українка — дочка…#
А  Канцеляриста.
+Б Службовця-юриста.
В Учителя.
Г Залізничника.
063.  Найулюбленішою книжкою в дитинстві Лесі Українки були…#
А Поезія Дж. Байрона.
Б Казки О. Пушкіна.
В Твори про тваринний світ.
+Г Твори Чубинського з казками та піснями.
064.  Поетичний талант Лесі Українки виявився при написанні першого твору…#
+А «Надія».
Б «Зоряне небо».
В «Подорож до моря».
Г «І все-таки до тебе думка лине».
065.  У 1890 р. Леся Українка написала для молодшої сестри книжку…#
А «Культура та звичаї східних народів».
Б «Історія обряду Сходу».
+В «Стародавня історія східних народів».
Г «Обряди Слобожанщини».
066. Чому Мавка у драмі «Лісова пісня» Лесі Українки під час жатви рішуче черкає серпом по своїй руці? Щоб:#
А Довести власне протистояння Килині.
+Б Не руйнувати красу Русалки Польової.
В Погуляти по лісових хащах.
Г Виявити таким чином протест силам зла.
067.  Від чого, на думку Лесі Українки, може втопитись країна? («І все-таки до тебе думка лине…»)#
А Від крові.
Б Злиднів.
+В Сліз.
Г Горя.
068.  Леся Українка писала, що її драма «Лісова пісня» була створена на честь…#
+А «Волинських лісів».
Б «Подільській природі».
В «Поліському краєвиду».
Г «Всьому живому на світі».
069. Конфлікт драми «Лісова пісня» Лесі Українки…#
А Фольклорно-ліричний.
Б Філософсько-соціальний.
+В Філософсько-психологічний.
Г Соціально-психологічний.
070.  Уся поезія Лесі Українки «Contra spem spero» побудована…#
А На уособленнях.
Б Полілогах.
В Діалогах.
+Г Антитезах.
071.  За жанровою спрямованістю «Бояриня» Лесі Українки — це…#
А Соціально-психологічна драма.
Б Драма-трагедія.
В Драма-феєрія.
+Г Драматична поема.
072.  Драматичною поемою Лесі Українки вважається…#
А «Кам’яний господар».
+Б «Одержима».
В «Лісова пісня».
Г «Оргія».

Використана література

  1. Авраменко О.М., Блажко М.Б. Українська мова та література. Довідник. Завдання в тестовій формі. І частина. К. “Грамота” -2016р.
  2. 37http://slovo-divo.ucoz.ua/zbirku/Zbirka_Filatova.pdf