Театр абсурду
01. Жанр драми – притчі розвивали у 50-60 рр. ХХ ст….#
М. Фріш, Е Йонеско; С. Беккет, Ф Дюрренматт;
+ М. Фріш, Ф Дюрренматт; Ф. Дюрренматт, Е. Йонеско.
02. “Драму абсурду” на французькій сцені започаткували…#
М. Фріш, Е Йонеско; + Е. Йонеско, С. Беккет;
С. Беккет, Ф Дюрренматт; Ф. Дюрренматт, Е. Йонеско.
03. Ф. Дюрренматт – це …#
австрійський драматург і прозаїк; німецький драматург і прозаїк;
французький драматург і прозаїк; + швейцарський драматург і прозаїк.
04. Перу М. Фріша належить драма… #
“Гостина старої дами”; “Носороги”; “Фізики”; + “Санта-Крус”.
05. Твори Ф. Дюрренматта:#
“Носороги”, “Урок”; + “Гостина старої дами”, “Фізики”;
“Санта – Крус”, “Андорра”.
06.Хто із драматургів 50-60рр. починав як художник – графік?…#
С. Беккет; +Ф. Дюрренматт; Е. Йонеско; М. Фріш.
07. Дюрренматт – драматург віддавав перевагу жанру:#
драми-феєрії; ліричної комедії; трагедії; +трагікомедії.
08. Драматургічний доробок Ф. Дюрренматта визначають як:#
“драматичний театр”; “епічний театр”;
“театр абсурду”; + “театр гротеску”.
09. Знайдіть неправильну відповідь: У своїх драмах Ф. Дюрренматт:…#
+змальовував картини ідеального майбутнього людства;
зосереджувався на осмисленні вічних моральних питань;
застерігав від наслідків моральних проблем людства та моральної байдужості.
010. Знайдіть неправильну відповідь: Для п`єс Ф. Дюрренматта є характерним:#
доведення сюжету до “найгіршої розв`язки”;
широке використання іронії, гротеску, елементів пародії та буфонади;
+ введення “зонгів”;
напружена динаміка розгортання дії, насиченість сюжету подіями.
011. Знайдіть зайве: На мистецьке становлення Ф. Дюрренматта справили вплив твори: #
М. Гоголя; Ф. Кафки; + Ж.Б. Мольєра.
012. Кого із драматургів 50-60 рр. критики називали “сумним паяцем”?#
С. Беккета; +Ф. Дюрренматта”; Е. Йонеско; М. Фріша.
013. Які речі з вантажу Клер (“Гостина старої дами”) здалися мешканцям Гюллена дивними?#
Гори валіз, колиска, вовк у клітці;
гори валіз, удав, клітка;
домовина, пуста клітка;
+гори валіз, леопард в клітці, домовина.
014. Скільки років минуло з того часу, як Клер покинула Гюллен?#
20; 35; + 45; 50.
015. За що Клер пропонує мешканцям Гюлену мільярд?#
+За вбивство Іля; за суд над Ілем;
за знищення родини Іля; за суд над дружиною Іля.
016. Клер Цаханасян уособлює ідею…#
+помсти; спокути старих гріхів;
моральної відповідальності;
причин та наслідків морально неблагополучного суспільства.
017. Образ Іля (“Гостина старої дами”) уособлює ідею…#
помсти; +спокути старих гріхів;
прощення; причин та наслідків морального неблагополуччя суспільства
028. Представники якої модерністської течії у творах відображали настрої розчарування, відчуття загальної кризи цивілізації, прагнучи збагнути
причини трагічної невлаштованості людського існування?#
футуризму; +екзистенціалізму; сюрреалізму; акмеїзму.
029. У чому полягала “мовна революція”, яку здійснили представники “театру абсурду”?#
У відмові від пунктуації; у громіздких висловлюваннях;
у невпорядкованості мовлення; + у грі слів, каламбурах, підтексті тощо.
030. Характерною рисою поетики якого театру є послаблена, агонізуюча дія?#
Епічного театру;
драматичного театру; + театру абсурду; театру гротеску.
038. “Театр абсурду” – це узагальнена назва:#
виду драматичних творів, які водночас мали ознаки трагедії та комедії;
виду драматичних творів з “раптовими гострими сценічними ситуаціями, що позбавлені побутової та психологічної деталізації;
+ різноманітних нереалістичних явищ у драматургії 50-60-х років ХХст.;
виду драматичних творів, де людські характери досліджуються в екстремальних політичних умовах.
041. Провідними ознаками якого стилю є висміювання, гра з “чужим текстом”, суміш різноманітних стилів, використання елементів масової літератури?#
експресіонізму; +постмодернізму; символізму; сюрреалізму.
042. Позначте назву напрямів в літературі й мистецтві останніх десятиліть:#
екзистенціалізм;
експресіонізм;
+постмодернізм;
сюрреалізм.
01. Основні принципи поетики постмодернізму:#
а. невизначеність, фрагментарність, б. втрата власного «Я», емоційність;
в. агресивність, неоднозначність, негативізм;
г. інтертекстуальність, іронія, боротьба за читача, гра з читачем, віртуальний історизм
публіцистичність, відсутність канонів, оптимізм
05. Милорад Павич є автором твору:#
а. «Алхімік»; б. «Парфюмер»; в. «Им`я троянди»; г. “Скляний равлик”.
06. П. Зюскінд є автором твору:#
а. «Алхімік»; б. «Парфюмер»; в. «Им`я троянди»; г. “Дамаскин”.
07. Хронологічні межі постмодернізму умовно визначають…#
а. початком XX – початком XXI ст.
б. серединою XIX – кінцем XX ст.
в. останньою третиною XX – початком XXI ст.
г. кінцем XIX – початком XX ст.
08. До постмодернізму як етапу розвитку літератури належать твори:#
а. Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо,
б. Р. М. Рільке, Гійома Аполлінера, О. Блока
в. У. Еко, П. Зюскінда, М. Павича
г. Ф. Кафки, Дж. Джойса, М. Пруста
д. Е. М. Ремарка, Ф. Скотга Фіцджеральда, Е. Хемінгуея
09. Постмодернізм — це…#
а. модерністська течія в російській поезії 1910-х років
б. літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ
в. світоглядно-мистецький напрям, що в останні десятиліття XX ст. приходить на зміну модернізмові.
г. одна зі стильових течій модернізму, що виникла у Франції в 70-х рр. XIX ст.
д. низка художніх течій у літературі й мистецтві, що зародилися на початку XX ст. й рішуче порвали з реалістичною традицією
10. Текст, побудований таким чином, що він перетворюється на систему, ієрархію текстів, водночас становлячи єдність і численність текстів, — це …#
а. гіпертекст б. потік свідомості
в. роман-епопея г. роман-притча д. роман-парабола
11. У постмодерністській літературі зображення, копія того, що насправді не існує, отримало назву…#
а. синестезія б. симулякр в. синекдоха г. сугестія д. сублімація
12. Милорад Павич є представником…#
а. чеської літератури б. польської літератури
в. болгарської літератури г. сербської літератури д. чорногорської літератури
13. Твір Милорада Павича «Скляний равлик» є зразком…#
а. модерністської літератури б. літератури «потоку свідомості»
в. постмодерністської літератури г. екзистенційної літератури
д. символістської
14. Характерною ознакою твору М. Павича «Дамаскін» є…#
а. «нульовий градус письма» б. «віртуальний історизм»
в. «потік свідомості» г. «магічний реалізм» д.«принцип айсберга»
15. Прототипом Йована Дамаскіна став…#
а. біблійний персонаж б. полководець кінця VII – початку VIII ст.
в. відомий діяч християнської церкви, літератури і культури VII ст. – початку VIII ст.
г. видатний філософ кінця VII – початку VIII ст.
д. герой античної літератури
16. Варіантів прочитання оповідання «Дамаскін» існує…#
а. чотири б. три в. два г. один
17. В оповіданні «Дамаскін» образ Храму на небі є символом…#
а. розкутості духу б. свободи в. моральної чистоти
г. творчого поривання д. прагнення людини до польоту
18. Художнім простором, на якому розвивався талант Милорада Павича, була…#
а. антична культура б. індійська культура в. японська культура
г. візантійська культура д. китайська культура
19. В оповіданні Павича “Дамаскін” наявний симулякр…#
а. відрубаного пальця б. відрубаної руки в. відрубаної голови
г. відрізаного волосся д. відрубаної ноги
020. Домінантними в тексті оповідання «Дамаскін» є слова із темою#
а. відновлювати б. руйнувати в. будувати г. створювати д. спокутувати
21. Слова, які виявилися пророчими: «Все має бути готове одночасно, …храм без палацу нічого не вартий, та й палац нічого не вартий без храму», — промовив(ла)#
а. Йован Дамаскін б. майстер Шувакович
в. пан Николич г. Йован Лествичник д. Атиллія
Відповіді на сторінці “11 клас”
“Скляний равлик”
1. Яку назву має період в розвитку мистецтва, який виник наприкінці 1970 років 20 століття?
2. Вкажіть основні риси постмодернізму
3. Мілорад Павич – письменник…
4. Який твір має ще й таку назву: “Роман – лексикон на 100 000 слів”?
5. У якому творі події відбуваються напередодні Різдва?
6. Мілорад Павич стверджував, що кожна людина – це… *
13. Яка особливість оповідання М.Павича “Скляний равлик”?
14. Зміст оповідання “Скляний равлик” символічно перегукується з історією …