Домашні завдання для 11 класу
Допоміжні матеріали: Презентації, відеоуроки Електронна хрестоматія (Сайт “Тисяча журавлів”)
Відео, презентації, анкети творів. (сайт Адріани Хімінець)
І СЕМЕСТР
1. Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність. Д/З: Вивчити конспект, підготувати біографію Й.В. Гете. |
2. Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Жанрова своєрідність твору Проблематика. Д/З: Вивчити конспект. Характеристика Фауста, Мефістофеля, Маргарити (за групами). 3. Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Д/З: Скласти тези до теми “Пошуки сенсу буття й призначення людини”. Вивчити напам’ять уривок із твору. Підготуватися до контрольного тестування 4. УРМ-1 (П). Пошуки сенсу буття й призначення людини. Читання напам’ять уривка. Контрольне тестування. Д/З: Підготувати повідомлення про роман М. Пруста “У пошуках утраченого часу”, твори Дж. Джойса “Джакомо Джойс”, “Улісс”. ТЕМА, ЗОШИТ |
5. Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Д/З: Хронологічна таблиця життя, творчості Кафки, прочитати новелу “Перевтілення”. 6. Життя і творчий шлях Ф. Кафки.Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Д/З: підготуватися до тестування, образ Г. Замзи. 7. Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Д/З: виконати онлайн-тест “Перевтілення”, ЗОШИТ. 8. Контрольний твір. Д/З: Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. 9. Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума». Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція, Д/З: Прочитати твір за хрестоматією. Характеристика образів, їхнє ставлення до чуми, дії під час чуми, доля (по групах відповідно до списку в журналі)) Лікар Ріє (1-5) Жан Тарру (6-10) Рамбер (11-15) Гран (16-20) Отець Панлю (21-25) Коттар (25-30) 10. Позиція вибору героїв твору в екстремальній ситуації. Д/З: підготуватися до тестування, закінчити таблицю, Дати відповідь на одне іх запитань: Про що попереджав людство А.Камю, коли писав “Бацила чуми ніколи не вмирає”? Чи погоджуєтесь ви з цією думкою? Дайте дієві поради людям, що потрібно зробити, щоб знищити бацилу чуми? Своє звернення до людства розпочніть словами Ріє: “Єдина зброя проти чуми – це чесність”. 11. РМ (п) . Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій. Д/З: ЗОШИТ |
12. ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Франція. Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо». Ґійом Аполлінер– поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). 13. Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера. Д/З. Вивчити “Міст Мірабо” напам’ять 14. 15. Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки. Д/З. Вивчити напам’ять вірш (за вибором). 16. Контрольне тестування ЗОШИТ. Тема 17. Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер) «1984». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. 18. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). Д/З. Повідомлення |
19. ТЕМА: Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Б. Брехт – драматург-новатор.. 20. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. Д/З: подивитися презентацію, виписати риси епічного театру в п’єсі. 21. ТЕМА: Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Д/З: Прочитати твір 22. ТЕМА: Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. Д/З: Подивитися презентацію Опрацювати Анкету оповідання, виписати жанр, тему, ідею, образи-символи в оповіданні.23. ТЕМА: Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі Д/З: прочитати вірш, продивитися презентацію, виписати провідні мотиви твору Контрольна робота: онлайн-тестування 24. РМ (п.) Обличчя війни у творах письменників 20 ст. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ |
25. ТЕМА: Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Д/З. Прочитати твір. Знати сюжет. За бажанням – подивитися мультфільм 26. ТЕМА: Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. Д/З. 1. Подивитися презентацію 2. Виписати жанр твору, тему, ідею, головних героїв, символіку образів, означення екзистенціалізму, підтексту. 3. Зрозуміти поняття принципу айсберга. Підготуватися до тестування 27. ТЕМА: Ґабріель Ґарсіа Маркес. Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».28 ТЕМА: Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. Д/З: Подивитися відео урок, послухати аудіо текст. Подивитися схеми в презентації “Стариган із крилами” (вч. С.І. Авраменко) , виконати завдання 29. ТЕМА: Контрольний твір. Д/З: Пройти тест Г.Г.Маркес “Стариган з крилами” |
30. ТЕМА: Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. Д/З: Продивитися презентацію https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-7-teatr-absurdu/ Виписати означення абсурду, театру абсурду, його провідні ознаки, представників. За бажанням – подивитися фільм “Визит старой дамы”. 31. ТЕМА: ПЧ. «Носороги» Е. Йонеско Д/З: Постмодернізм. Виписати означення постмодернізму, поняття елітарної та масової літератури (підручник). Короткі відомості про Хуліо Кортасара 32. ТЕМА: Література постмодернізму. Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.Хуліо Кортасар (1914 – 1984). «Менади». |
33. Джон Майкл Ґрін (нар. 1977). «Провина зірок». Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Д/З: Продивитися експрес-урок Подивитися х/ф “Провина зірок” (Винні зірки)34. Контрольне тестування Дж. Грін 35. Уагальнення, систематизація |