11 клас. Д/З стандарт

Домашні завдання для 11 класу

Допоміжні матеріали: Презентації, відеоуроки Електронна хрестоматія (Сайт “Тисяча журавлів”)

Відео, презентації, анкети творів. (сайт Адріани Хімінець)

І СЕМЕСТР

1. Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність. Д/З: Вивчити конспект, підготувати біографію Й.В. Гете.
2. Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Жанрова своєрідність твору Проблематика. Д/З: Вивчити конспект. Характеристика Фауста, Мефістофеля, Маргарити (за групами).

3. Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Д/З: Скласти тези до теми “Пошуки сенсу буття й призначення людини”. Вивчити напам’ять уривок із твору. Підготуватися до контрольного тестування

4. УРМ-1 (П). Пошуки сенсу буття й призначення людини. Читання напам’ять уривка. Контрольне тестування. Д/З: Підготувати повідомлення про роман М. Пруста “У пошуках утраченого часу”, твори Дж. Джойса “Джакомо Джойс”, “Улісс”.
ТЕМА, ЗОШИТ
5. Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Д/З: Хронологічна таблиця життя, творчості Кафки, прочитати новелу “Перевтілення”.

6. Життя і творчий шлях Ф. Кафки.Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Д/З: підготуватися до тестування, образ Г. Замзи.

7. Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Д/З: виконати онлайн-тест “Перевтілення”,
ЗОШИТ.
8. Контрольний твір. Д/З: Віхи життя й особливості світогляду А. Камю.

9. Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума».
Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»:
проблематика, сюжет і композиція, Д/З: Прочитати твір за хрестоматією.  Характеристика образів, їхнє ставлення до чуми, дії під час чуми, доля  (по групах відповідно до списку в журналі))
Лікар Ріє (1-5)
Жан Тарру (6-10)
Рамбер (11-15)
Гран (16-20)
Отець Панлю (21-25)
Коттар (25-30)
 10. Позиція вибору героїв твору в екстремальній ситуації. Д/З: підготуватися до тестування, закінчити таблицю, Дати відповідь на одне іх запитань: Про що попереджав людство А.Камю, коли писав “Бацила чуми ніколи не вмирає”? Чи погоджуєтесь ви з цією думкою?
Дайте дієві поради людям, що потрібно зробити, щоб знищити бацилу чуми? Своє
звернення до людства розпочніть словами Ріє: “Єдина зброя проти чуми – це чесність”.
11. РМ (п) . Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій. Д/З:
ЗОШИТ
12. ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.
Франція. Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».  
Ґійом Аполлінер– поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»).
13. Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.
 Д/З. Вивчити “Міст Мірабо” напам’ять
14.
15. Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну»,
«Гітара».
Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.
Д/З. Вивчити напам’ять вірш (за вибором).
16. Контрольне тестування
ЗОШИТ. Тема

17. Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер) «1984». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості.
18. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). Д/З. Повідомлення
19. ТЕМА: Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Б. Брехт – драматург-новатор..
20. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.  Д/З: подивитися презентацію, виписати риси епічного театру в п’єсі.

21. ТЕМА: Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Д/З: Прочитати твір

22. ТЕМА: Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. Д/З:  Подивитися презентацію Опрацювати Анкету оповідання, виписати жанр, тему, ідею, образи-символи в оповіданні.
23. ТЕМА: Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі Д/З: прочитати вірш, продивитися презентацію, виписати провідні мотиви твору Контрольна робота: онлайн-тестування
24. РМ (п.) Обличчя війни у творах письменників 20 ст.
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ
25. ТЕМА: Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Ернест Міллер Гемінґвей.  Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Д/З. Прочитати твір. Знати сюжет. За бажанням – подивитися мультфільм

26. ТЕМА: Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.  Д/З. 1. Подивитися презентацію  2.  Виписати жанр твору, тему, ідею, головних героїв,  символіку образів, означення екзистенціалізму, підтексту. 3. Зрозуміти поняття принципу айсберга. Підготуватися до тестування

27. ТЕМА: Ґабріель Ґарсіа Маркес. Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».
28 ТЕМА: Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. Д/З: Подивитися відео урок, послухати аудіо текст. Подивитися схеми в презентації “Стариган із крилами”  (вч. С.І. Авраменко) , виконати завдання

29. ТЕМА: Контрольний твір. Д/З: Пройти тест Г.Г.Маркес “Стариган з крилами”

30. ТЕМА: Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. Д/З: Продивитися презентацію https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-7-teatr-absurdu/     Виписати означення абсурду, театру абсурду, його провідні ознаки, представників. За бажанням – подивитися фільм “Визит старой дамы”.
31. ТЕМА: ПЧ. «Носороги» Е. Йонеско Д/З: Постмодернізм. Виписати означення постмодернізму, поняття елітарної та масової літератури (підручник). Короткі відомості про Хуліо Кортасара

32. ТЕМА: Література постмодернізму. Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.Хуліо Кортасар (1914 – 1984). «Менади».
Короткі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Х. Кортасара «Менади». Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця: поєднання реалістичних і фантастичних елементів, калейдоскопічність подій, символіка, метафоризм, пародія.
ЗОШИТ  ТЕМА

33. Джон Майкл Ґрін (нар. 1977). «Провина зірок». Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Д/З: Продивитися експрес-урок

Подивитися х/ф “Провина зірок” (Винні зірки)34. Контрольне тестування Дж. Грін

35. Уагальнення, систематизація