Гете, Кіплінг, Сетон-Томпсон

Тема № 3. СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ.  Й.В. ГетеНічна пісня подорожнього”,  Р. Кіплінг «Мауглі». Е. Сетон-Томпсон “Лобо – володар Курумпо”

1. Опис природи у художньому творі – це…
А) сюжет; Б) антитеза; В) пейзаж.
2. Пронизливий вітер, мовчазні вершини гір, гомінка річка – це…
А) метафори; Б) епітети; В) антитеза.
3. Листячко перешіптувалося, ніч заглядала у віконце, хмари бігали одна за одною – це…
А) метафори; Б) епітети; В) антитеза.
4. Рима і ритм – це необхідні складові …
А) тексту; Б) вірша; В) художнього твору.
5. Ернест Сетон-Томпсон – це … письменник.
А) канадський; Б) німецький; В) англійський.
6. Що означає «Бланка» у перекладі з іспанської мови?
А) вовчиця; Б) біла; В) самотня.
7. Вовча зграя любила вживати…
А) кролятину; Б) телятину; В) баранину.
8. Лобо боявся лише…
А) капканів; Б) вогнепальної зброї; В) вогню.
9. Ковбої часто присипали туші вбитих тварин…
А) стрихніном; Б) землею; В) листям.
10. Автор називає Лобо …
А) Бланка; Б) старий проноза; В) гроза Курумпо.
11. У вигляді якої літери були розставлені останні капкани для Лобо?
А) П; Б) Г; В) Н.
12. Лобо вдалося здолати через …
А) недалекоглядність зграї; Б) зраду ватажка; В) Бланку.
13. Вкажіть автора рядка: «Нарешті ти знайшов її. Тепер ви знову разом»
А) Р. Кіплінг;    Б) Сетон-Томпсон;
В) Р. Дал;    Г) Й.В. Гете.

14. Вкажіть автора рядка: «Вітрець не лине в імлі нічній…»
А) Джон Кітс;   Б) Сетон-Томпсон; В) Г.Гейне;   Г) Й.В. Гете.
16. Вірш Гете «Нічна пісня мандрівника переклав українською:
А) М. Бажан; Б) М. Лермонтов;  В) Л. Первомайський.
17. Хто є автором вірша «Нічна пісня мандрівника»?
А) Джон Кітс;    Б) Й.В. Гете;   В) Генріх Гейне.
20. Вкажіть, до якої книги увійшло оповідання Е. Сетона-Томпсона «Лобо»?
А) «Собаки-герої»;  Б) «Тварини-герої»;   В) «Вовкодави-герої».
21. Батьківщина Сетона-Томпсона:
А) Англія;   Б) Німеччина;   В) Франція;    Г) Швеція.
22. Позначте назву скотарської округи на півночі Нью-Мексико, де розгортаються події у творі:
А) Курумпо;   Б) Лімпопо; В) Аляска;   Г) Техас.
23. Позначте жанр твору «Лобо — Володар Курумпо»:
А) повість;    Б) оповідання; В) драма;   Г) роман.

24. У перекладі з іспанської Лобо — це:
А Вовк;    Б Володар;    В Ватаг;   Г Велетень.
25. Позначте, скільки вовків було в зграї Лобо:
А 7;    Б 10;    В 5;     Г 3.
26. Персонаж, про якого автор говорить:
«Кажуть, лев, який позбувся сили, орел, що втратив волю, і голуб, котрого розлучили з подругою, гинуть від розбитого серця. Тож чи можна сподіватися, що серце цього нескореного свавільця стерпить потрійний удар?».
А) Бланка;      Б) Рудий;        В) Лобо.
27. Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зазвичай описано один епізод із життя героя — це …
А) повість;   Б) оповідання;   В) драма;   Г) роман.
28. Пейзаж — ……
А) приховане порівняння;
Б) опис природи в художньому творі;
В) художнє означення;
Г) протиставлення.
31. Антитеза – …
А) приховане порівняння;
Б) опис природи в художньому творі;
В) художнє означення;
Г) протиставлення.
32. Тема – …
А) впорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у рядку;
Б) те, про що йдеться в художньому творі:
В) основна думка художнього твору;
Г) співзвучність закінчень віршових рядків.
33. Ідея – …
А) впорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у рядку;
Б) те, про що йдеться в художньому творі.;
В) основна думка художнього твору;
Г) співзвучність закінчень віршових рядків.
34. Римою називають …
А) впорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у рядку;
Б) те, про що йдеться в художньому творі;
В) основна думка художнього твору;
Г) співзвучність закінчень віршових рядків.
35. Ритм – …
А) впорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у рядку.
Б) те, про що йдеться в художньому творі.
В) основна думка художнього твору.
Г) співзвучність закінчень віршових рядків.

Відповіді дивися на сторінці “5 клас”

Р. Кіплінг  «Мауглі»

1 Батьківщина Р. Кіплінга -… #
Канада;   Індія;   Англія.
2. Хто винен у тому, що маленький хлопчик один опинився в джунглях?#
Шер-Хан;  Батько Вовк;   Табакі.
3. Як спочатку називали Мауглі Батько Вовк і Мати Вовчиця:#
Мауглі-Жабеня;   Мауглі-Стрибунець;   Мауглі-Дитинча?
4. “…лежав на Скелі Ватажка, простягтись на весь свій зріст; внизу сиділо сорок чи більше вовків…”.   Яке ім’я пропущене:#
Мауглі;   Акела;    Шер-Хан?
5. “Він брат нам в усьому, за винятком…”. Продовжіть думку Акели:#
їжі;    сміливості;     крові.
6. Як іще називали в джунглях шакала Табакі:#
Найспритніший;   +Блюдолиз;    Сірий Сміливець?
7. Хто допомагав Мауглі опановувати Закони Джунглів:#
ведмідь Балу;   пантера Багіра;   Табакі?
8. “Встань, коли говорить Людина, а то я спалю тобі шкуру!” До кого так звертався Мауглі?
Табакі;    Шер-Хана;    Батька Вовка?
9. Хто з героїв став ворогом Мауглі? #
Ведмідь Балу;    пантера Багіра;     Табакі.
10. Хто з героїв став ворогом Мауглі? #
Каа;    Багіра;    Шер-Хан.
11. Назвіть слово, яким, з легкої руки Кіплінга, і дотепер називають дітей, які опинилися серед диких звірів і вижили:#
Жабеня;    Мауглі;     Табакі.
12. До якої зі збірок Кіплінга увійшла повість-казка “Мауглі”?#
“Історія Англії”,    “Книга джунглів”,     “Казки просто так”.
13. Як звати героя, вигаданого англійським письменником Е. Берроузом під впливом твору Кіплінга?
Кінг-Конг;     Людина-павук;      Тарзан.
14. Чому Кіплінгу довелося залишити Індію та їхати до Англії?#
Щоб здобути освіту;
Щоб лікуватися;
Щоб отримати спадщину.
15. Писати перші вірші Кіплінг почав під час навчання у військовій школі. Скільки років йому було, коли вийшла перша його збірка?#
9;      16;      20.
16. Яка із перелічених збірок казок не належить перу Кіплінга?#
“Книга джунглів”;
“Казки моєї матінки Гуски”;
«Казки просто так».
17. Автором повісті-казки “Мауглі” є:#
Андерсен;    Маршак;       Кіплінг.
18. Перенесення властивостей живих істот на предмети, явища природи чи абстрактні поняття називається…
метафорою;      уособленням;       епітетом.
19. Один із різновидів тропів: слово або словосполучення, яке переносить ознаки одного предмета чи явища на інші на основі подібності чи контрасту, має назву:
метафора;    уособлення;       епітет.
20.  Пейзаж – це…#
опис природи;
перенесення властивостей живих істот на предмети, явища природи чи абстрактні поняття;
художнє означення.

Відповіді дивися на сторінці “5 клас”