Гемінгвей, Кавабата, Маркес

За програмою стандарт:

1. Твори Г.Г. Маркеса:#
“Володар мух”, “Ловець у житі”;
+ “Сто років самотності”,  “Стариган із крилами”;
“Стариган із крилами”, ” “Старий і море”;
“Фієста”, “По кому подзвін”.
2. Творчість Гемінгвея певною мірою дотична до літератури…#
+екзистенціалізму;     “магічного реалізму”;
футуризму;                     експресіонізму.
3. Творчість Г.Г. Маркеса належить до літератури..:#
екзистенціалізму;     експресіонізму;
імпресіонізму;         + “магічного реалізму”.
4. Телеграфний стиль” характерний для творчості..:#
Г.Г. Маркеса;  Н. Саррот;   + Е. Хемінгуея;    В. Голдінга.
5. Головного героя повісті “Старий і море” звали…#
+Сантьяго;   Пелайо;  Дімаджо;    Манолін.
6. Головні герої твору Г.Г. Маркеса “Стариган з крилами” -…#
+Пелайо, Елісенда, Гонзаго;       Сантьяго, Дімаджо, Манолін;
Стариган із крилами, Сантьяго, Манолін;         Саймон, Роха.
7. Для художнього світу Гемінгвея характерно: #
поєднання соціального й буттєвого аспектів, міфологічність;
тяжіння до умовного, фантастичного, гротескного;
+ лаконічність, телеграфний стиль, прийоми монтажу, лейтмотиви.
8. Модернізм – це …#
літературний напрям з настановою на фотографічно точне й неупереджене зображення дійсності;
+ загальна назва сукупності нереалістичних напрямів у літературі і мистецтві кінця 19 – початку 20 ст.;
загальна назва кризових явищ кінця 19 – початку 20 ст., позначених настроями безнадії та розчарування.
9. Для художнього світу Г.Г. Маркеса характерно:#
лаконічність, телеграфний стиль, прийоми монтажу, лейтмотиви;
поєднання ліризму та іронії, настанова на створення епічних картин народного життя;
+ поєднання соціального й буттєвого аспектів, міфологічність, тяжіння до умовного, гротескного, фантастичного.
10.Хто з письменників упродовж життя двічі потрапляв у автомобільні й двічі – у авіакатастрофи?#
Д. Селінджер;    С. Лем;     Г.Г. Маркес;    + Е. Хемінгуей.
11. Чий це вислів:” Велич руху айсберга в тому, що він тільки на одну восьму здіймається над водою”#
+Е. Хемінгуея;     Г.Г. Маркеса;    С. Лема;    В. Голдінга.
12. Який лейтмотив у повісті “Старий і море” показує зв`язок поколінь?#
+хлопчик;    леви;     риба;    бейсбол.
13. Як тлумачити лейтмотив про бейсбол у повісті Хемінгуея “Старий і море”?
+воля до перемоги, прагнення бути першим;
спадкоємність поколінь;
сила, спокій, впевненість;
14. Як тлумачити лейтмотив про левів у повісті “Старий і море”?#
воля до перемоги, прагнення бути першим;
спадкоємність поколінь;
+ сила, спокій, впевненість.
15. Лейтмотив – це..#
технічний прийом, який грунтується на введенні у твір різних за фактурою та кольором предметів;
створення єдиного цілого з окремих частин, що добираються за певним планом;
+ основний мотив, що повторюється у музичному творі, основна тема.
16. Монтаж – це…#
+створення єдиного цілого з окремих частин, що добираються за певним планом;
технічний прийом, який грунтується на введенні у твір різних за фактурою та кольором предметів;
основний мотив, що повторюється у музичному творі, основна тема.
17. Колаж – це…#
створення єдиного цілого з окремих частин, що добираються за певним планом;
+ технічний прийом, який грунтується на введенні у твір різних за фактурою та кольором предметів;
основний мотив, що повторюється у музичному творі, основна тема.
18.Старий з повісті “Старий і море” не зловив жодної рибини протягом…#
40 днів;    54 днів;   + 84 днів.
19. Мрією Сантьяго було…#
розбагатіти;    одружитися;    + зловити велику рибину;     поїхати до міста.
20. Основною проблемою, яку порушує Маркес у оповіданні”Стариган з крилами”, є…#
+бездуховність людства;    жадібність людей;
жорстокість людства;    легковажність людства.
21. Письменник, який прийшов у літературу як представник “втраченого покоління”, – …#
В. Голдінг;    Г.Г. Маркес;   Д. Селінджер;   + Е. Хемінгуей.
22. Письменник, який брав участь у антифашистській боротьбі іспанського народу, – … #
А. Азімов;    В. Голдінг;    + Е. Хемінгуей;     Г.Г. Маркес.
23. Який письменник після ІІ світової війни жив на Кубі?#
А. Азімов;    В, Голдінг;    Г.Г. Маркес;    + Е. Хемінгуей.
24. За який твір Е.Хемінгуей отримав Нобелівську премію?#
” Прощавай , зброє”;     + “Старий і море”;
“По кому подзвін”;     “Сніги Кіліманджаро”.
25. Що дало змогу Е. Хемінгуею відразу після закінчення школи влаштуватися репортером у газеті “Стар”?#
+Досвід співпраці у шкільних часописах;
близьке знайомство з редактором цієї газети;
перемога в одному з літературних конкурсів;
у старших класах він стає дописувачем цієї газети.
26. Як Хемінгуею вдалося потрапити на фронт Першої світової війни всупереч висновку мед. комісії про його непридатність для служби в діючій армії?#
Він умовляє редакцію газети послати його кореспондентом на фронт;
+ влаштовується водієм американського загону Червоного Хреста;
служить мед.братом у шпиталі;
потрапляє на фронт у складі обслуги представника інженерних військ США.
27. У якому творі були переосмислені особисті любовні взаємини Е. Хемінгуея з медсестрою під час його лікування в шпиталі?#
“Фієста”;    +”Прощавай, зброє!”;
“За рікою, в тіні дерев”;     “По кому подзвін?”.
28. Яка з книжок принесла Е. Хемінгуею відомість?#
“Три оповідання й десять віршів”;    “Чоловіки без жінок”
+”У наш час”;               “Смерть після півдня”.
29. В основу Якого твору Е. Хемінгуея були покладені іспанські враження?#
“Фієста”;
“Прощавай, зброє!”;     +”По кому подзвін”;
“Переможець не отримує нічого”.
30. Укажіть одну з основних проблем твору Е. Хемінгуея “Старий і море”:#
взаємини батьків і дітей;    +взаємини людини та природи;
крах романтичних ілюзій;     втрата сенсу життя.
31. Визначте жанр твору Е. Хемінгуея “Старий і море”:#
+Повість-притча;    роман-притча;
новела-притча;       есе.
32. Свою літературну творчість Г. Гарсіа Маркес розпочав з:#
публіцистичних нарисів;     +віршування;
малої прози;        драматичного жанру.
33. Який життєвий досвід Г. Гарсіа Маркеса обумовив зрощення в його творчості реального та фантастичного, міфологічного та історичного?#
знайомство з зібранням творів фольклору в бібліотеці батьків;
+враження від казок і легенд, почутих з вуст бабусі, й розповідей дідуся про воєнні походи;
прилучення до скарбів народної традиції в Національному колежі;
захоплення фольклором під час навчання в Національному університеті в Боготі.
34. Кого Маркес назвав своїм учителем в літературі у своїй лекції, виголошеній з приводу отримання Нобелівської премії?#
+В. Фолкнера;    Є Хемінгуея;
Дж. Стейнбека;     Дж. Селінджера.
35. Якого символічного значення набуває образ ангела в оповідання Маркеса?
+Символ втрати віри людей в існування надприродного, бездуховності;
символ кари небесної за гріховне життя;
символ дива, на яке духовно спустошені люди не реагують;
символ трагізму людського буття.
36. Що у творі Маркеса виступає символом абсурдності людського буття?#
Ставлення Пелайо та Елісенди до своєї дитини;
ставлення людей до дівчинки-павука;
образ дощу, що ллє три дні;            +ставлення людей до ангела.
037. Яку назву отримала художня манера, що утвердилася в новій латиноамериканській прозі?#
Неоромантизм; неореалізм;
+магічний реалізм; магічний романтизм.
38. Про що свідчить той факт, що люди забули про Ангела, коли з’явилася нова розвага (дівчина-павук)?
Що вже всім просто набридло дивитися на старого немічного Ангела
Що люди завжди обирають те, за що треба менше платити
+Що в людей порушено уявлення про добро і зло, духовне і буденне.
39. Куди помістили Ангела?
У будинок; до мандрівного цирку; + у курник; залишили на подвір’ї.
40. Умовна назва модерністської течії в літературі Латинської Америки, для якої характерні звернення до народного міфологізму?
+магічний реалізм; натуралізм; неоромантизм; магічний романтизм.
41. Після яких погодних умов ангел впав на подвір’я Пелайо та Елісенди?
Після триденної спеки; +Після триденного дощу;
Після тривалої засухи; Після шторму.
42. Що зробили господарі на гроші, які отримали за споглядання ангела?
Побудували новий сарай для ангела; вклали в сімейну справу й розбагатіли;
зайнялися доброчинністю; +відбудували будинок, придбали кролячу ферму та розкішний одяг.
43. Що зробила Елісенда, коли ангел покинув їх?
+зітхнула з полегшенням; намагалася затримати його; гірко заплакала
44. Найголовнішою доброчинністю ангела було:
Розуміння людської мови; лікування хворих людей; +терпіння; яснобачення.
45. Що зробив Пелайо в новому будинку на випадок повернення ангела?
+На вікна поставив грати; обгородив подвір’я парканом; побудував новий сарай.
46. В оповіданні Г. Маркеса “Стариган з крилами” автор показує:
Що люди перестали розуміти один одного; +моральну деградацію людства; +що людство втратило духовність.
47. Селище в оповіданні Г. Маркеса “Стариган із крилами” – це…
+своєрідна модель суспільства, що втратило моральні орієнтири;
+своєрідна модель суспільства, яке втратило духовні ідеали
своєрідна модель тоталітарного суспільства.
48. Укажіть країну, літературу якої представляє Г. Маркес:
Куба; Канада; +Колумбія; США.
49. Укажіть, що є особливістю “магічного реалізму”:
романтичне сприйняття буденності
зображення життя у формах самого життя за допомогою типізації героїв й обставин життя
+незвичайне висвітлення дійсності, поєднання реального й фантастичного, буденного й дивовижного
розвиток інтелекту читача та спонукання його до суспільної активності
50. Як виглядав ангел?
Як маленький симпатичний хлопчик; Як змучений юнак;
Як повний сил кремезний чоловік; +Як старезний беззубий дід.
51. Оксюморон – це…
протиставлення; +поєднання непоєднуваного; гротеск; натяк на відомий факт.
52. Про що свідчить той факт, що люди забули про Ангела, коли з’явилася нова розвага (дівчина-павук)?
Що вже всім просто набридло дивитися на старого немічного Ангела
Що дюди завжди обирають те, за що треба меньше платити
+Що в людей порушено уявлення про добро і зло, духовне і буденне.

Онлайн-опитування: Гемінгвей    Маркес

За академічною програмою:

1. Ім’я Кавабата стало широко відомим після публікації книги:#
а) «Щоденник шістнадцятирічного юнака»;   б) «Країна снігу»;
в) «Тисяча журавлів»;  г) «Голос гір»;  д) «Давня столиця».
2. Уповільненість і непослідовність сюжету в творах Кавабата покликані:#
а) відтворити плин подій в ритмі самого життя;
б) передати людську відчуженість від світу;
в) відтворити стан людської психіки, почуттів.
3. Чайна церемонія в сюжеті роману «Тисяча журавлів» є:#
а) тлом для основних подій;
б) основою оповіді, її внутрішнім змістом і суттю;
в) одним із елементів сюжету, частиною твору.
4. Кікудзі не цінує чайної церемонії, бо:#
а) вважає обряд надуманим, формальністю;
б) вважає обряд застарілим, несучасним;
в) в його родині не визнають цього обряду;
г) противиться впливу Тікако через обряд.
5. Чайна церемонія у виконанні Тікако стає:#
а) шляхом осягнення краси, гармонії світу;
б) засобом досягнення мети, впливу на людей;
в) уроком давніх традицій, джерелом духовності.
6. «В його уяві виринула зграбна постать дівчини, її стримані, граціозні рухи, легка тінь листя на сьомзі й м’які відблиски світла на святковому кімоно та волоссі. Виразно бачив він червону серветку й рожеве крепдешинове фуросіко з білими журавлями», – такою Кікудзі побачив:#
а) пані Ооту;   б) Тікако;    в) Фуміко;   г) Юкіко.
7. Образ Фуміко є втіленням:#
а) беззахисності, домашнього тепла;    б) чистоти, недосяжного ідеалу;
в) минулого, що заважає щастю;       г) палкого кохання, самовідданості.
8. Втіленням вишуканості, ідеальної природної краси в романі є:#
а) квітка;    б) чашка;    в) хустка;    г) глечик.
9. Кікудзі хотів відмовитись від кохання й одруження з Юкіко, бо:#
а) дівчина йому не подобалася;   б) Тікако плямує їхні стосунки;
в) захоплюється іншою – Фуміко;    г) хоче сам обрати наречену.
10. Темою роману «Тисяча журавлів» є пошуки:#
а) сімейного щастя;   б) краси, чистоти, ідеалу;
в) свого «я» у світі.
11. Змальовуючи історію Кікудзі, Кавабата зосереджує увагу на:#
а) логіці подій;   б) характерах героїв;   в) моментах осяянь душі.
12. Індивідуальним стилем письменника називають:#
а) стійку своєрідність, оригінальні риси його творчої манери;
б) належність до певного напряму;
в) загальні особливості образного відтворення дійсності.
13. Твори Е. Хемінгуея: #
“Володар мух”, “Ловець у житі”;
“Сто років самотності”, “Стариган із крилами”;
“Фієста”, “По кому подзвін”,”Старий і море”;
“Старий і море”, “Стариган із крилами”
14. Творчість Хемінгуея певною мірою дотична до літератури…#
екзистенціалізму;   “магічного реалізму”;
футуризму;      експресіонізму.
15. Телеграфний стиль” характерний для творчості..:#
Г.Г. Маркеса;   Я. Кавабати;    Е. Хемінгуея;    В. Голдінга.
16. Головного героя повісті “Старий і море” звали…#
Сантьяго;    Пелайо;    Дімаджо;     Манолін.
17. Для художнього світу Хемінгуея характерно: #
поєднання соціального й буттєвого аспектів, міфологічність;
тяжіння до умовного, фантастичного, гротескного;
+ лаконічність, телеграфний стиль, прийоми монтажу, лейтмотиви.
18. Модернізм – це …#
літературний напрям з настановою на фотографічно точне й неупереджене зображення дійсності;
+ загальна назва сукупності нереалістичних напрямів у літературі й мистецтві кінця 19 – початку 20 ст.;
загальна назва кризових явищ кінця 19 – початку 20 ст., позначених настроями безнадії та розчарування.
19.Хто з письменників упродовж життя двічі потрапляв у автомобільні й двічі – в авіакатастрофи?#
Д. Селінджер;   С. Лем;   Г.Г. Маркес;    Е. Хемінгуей.
20. Чий це вислів:” Велич руху айсберга в тому, що він тільки на одну восьму здіймається над водою”#
Е. Хемінгуея;   Г.Г. Маркеса;    С. Лема;  Я Кавабата.
21. Який лейтмотив у повісті “Старий і море” показує зв`язок поколінь?#
хлопчик;   леви;    риба;    бейсбол.
22. Як тлумачити лейтмотив про бейсбол у повісті Хемінгуея “Старий і море”?#
воля до перемоги, прагнення бути першим;
спадкоємність поколінь;
сила, спокій, впевненість;
23. Як тлумачити лейтмотив про левів у повісті “Старий і море”?#
воля до перемоги, прагнення бути першим;
спадкоємність поколінь;      сила, спокій, впевненість.
24. Лейтмотив – це..#
технічний прийом, який ґрунтується на введенні у твір різних за фактурою та кольором предметів;
створення єдиного цілого з окремих частин, що добираються за певним планом;
основний мотив, що повторюється у музичному творі, основна тема.
25. Монтаж – це…#
створення єдиного цілого з окремих частин, що добираються за певним планом;
технічний прийом, який ґрунтується на введенні у твір різних за фактурою та кольором предметів;
основний мотив, що повторюється у музичному творі, основна тема.
26. Колаж – це…#
створення єдиного цілого з окремих частин, що добираються за певним планом;
технічний прийом, який ґрунтується на введенні у твір різних за фактурою та кольором предметів;
основний мотив, що повторюється у музичному творі, основна тема.
27.Старий з повісті “Старий і море” не зловив жодної рибини протягом…#
40 днів;   54 днів;     84 днів.
28. Мрією Сантьяго було…#
розбагатіти;    одружитися;     зловити велику рибину;    поїхати до міста.
29. Письменник, який прийшов у літературу як представник “втраченого покоління”, – …#
Я. Кавабата;   Г.Г. Маркес;     Д. Селінджер;      Е. Хемінгуей.
30. Письменник, який брав участь у антифашистській боротьбі іспанського народу, – … #
Я. Кавабата;   В. Голдінг;     Е. Хемінгуей;     Г.Г. Маркес.
31. Який письменник після II світової війни жив на Кубі?#
Я. Кавабата;    В, Голдінг;        Г.Г. Маркес;      Е. Хемінгуей.
32. За який твір Е.Хемінгуей отримав Нобелівську премію?#
” Прощавай, зброє”;     “Старий і море”;
“По кому подзвін”;    “Сніги Кіліманджаро”.
33. Як Хемінгуею вдалося потрапити на фронт Першої світової війни всупереч висновку мед. комісії про його непридатність для служби в  армії?#
Він умовляє редакцію газети послати його кореспондентом на фронт;
влаштовується водієм американського загону Червоного Хреста;
служить мед.братом у шпиталі;
потрапляє на фронт у складі обслуги представника інженерних військ США.
34. Яка з книжок принесла Е. Хемінгуею відомість?#
“Три оповідання й десять віршів”;   “Чоловіки без жінок”
“У наш час”;    “Смерть після півдня”
35. Укажіть одну з основних проблем твору Е. Хемінгуея “Старий і море”:#
взаємини батьків і дітей;    взаємини людини та природи;
крах романтичних ілюзій;     втрата сенсу життя.
36. Визначте жанр твору Е. Хемінгуея “Старий і море”:#
Повість-притча;    роман-притча;    новела-притча;    есе.
37. Творчість Г.Г. Маркеса належить до:
а) неоромантизму;    б) сюрреалізму;
в) магічного реалізму;   г) постмодернізму.
38. Макондо – це:
а) місто, де народився майбутній письменник;
в) прізвище родини, до якої відноситься 28 героїв роману;
б) селище, зображене в романі «Сто років самотності»;
г) містечко, де оселився письменник після вигнання.

39. «Буендіа» дослівно перекладається з іспанської як:
а) «На все добре!»;    в) «Доброго дня!»;
б) «Доброго ранку!»;    г) «Доброї ночі»!»
40. Центральною сюжетною лінією роману є:
а) політичні події у Колумбії;
в) історія родини Буендіа протягом ста років;
б) події громадянської війни у країнах Латинської Америки;
г) історія кохання головних героїв твору.
41. Сюжет роману «Сто років самотності» завершується:
а) фінал відкритий, читачеві надається можливість завершити роман по-своєму;
в) сто років самотності минули, і для родини Буендіа починається нова, щаслива ера;
б) весіллям головного героя зі своєю коханою після численних випробувань;                          г) смертю останнього з родини Буендіа.
42. Реальні прототипи мали:
а) Урсула Ігуаран;
б) Амаранта Буендіа.
в) Хосе Аркадіо Буендіа-син;
43. Передвісниками нещастя у романі у різні моменти були (знайди зайве):
а) дощ;
б) безсоння;
в) вітер;
г) метелики.
44. Кількість героїв твору, що носять прізвище Буендіа (не враховуючи сто позашлюбних синів полковника Ауреліано Буендіа):
а) 27;   б) 28;   в) 29;    г) 30.
45. Обери уродженця Макондо:
а) Урсула Ігуаран;    б) полковник Ауреліано Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;    г) Хосе Аркадіо Буендіа-син;
46. За жанром, як вважає більшість літературознавців, роман Г.Г.Маркеса трактується як:
а) роман-притча;    б) пригодницький роман;                                                                 в) роман виховання;    г) роман-міф;

47. Хто із героїв: вийшла заміж без кохання, за угодою; знала майбутнього чоловіка з дитинства і звикла до нього; гарна хазяйка, енергійна, працьовита; голова роду, бо прожила майже сто років; нагадує рідну бабусю, що піклується про всіх (прототип – рідна бабуся Маркеса)#
а) Амаранта Буендіа;  б) Ребека  в) Урсула Ігуаран;
48. Хто із героїв: закохується у найдосконалішу дівчинку, хоч вона годиться йому у доньки;  починає як борець за справедливість, а закінчує як диктатор.#
а) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;    б) Ауреліано Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-син
49.  Хто із героїв: підтримує свої фізичні сили ненавистю – до Ребеки, до П’єтро Креспі, до всього світу; схильна до збоченого кохання – до нареченого названої сестри, до племінника.#
а) Амаранта Буендіа;   б) Ребека;   в) Урсула Ігуаран;
50.  Хто із героїв: символ сексапільності роду Буендіа; одружився з родичкою, не побоявшись прокляття «поросячого хвоста»; загинув, як тварина (пристрелили, як скаженого собаку);#
а) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;  б) Ауреліано Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-син
51.   Хто із героїв: знав майбутню дружину з дитинства і звик до неї; патріарх, хоч і помер перший у роді; відданий науці, пошуковець; романтик.#
а) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;   б) Ауреліано Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-син
52. Кому з героїв належать слова: «Земля кругла, немов апельсин!»#
а) Ауреліано Буендіа:   б) Амаранта Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;    г) Урсула Ігуаран.
53. Кому з героїв належать слова: «Якщо мені буде потрібно померти, щоб ми тут залишились, то я помру».#
а) Ауреліано Буендіа;   б) Амаранта Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;   г) Урсула Ігуаран.
54. Кому з героїв належать слова: «Нехай мене відвезуть хоч на край світу, я все одно зумію зіпсувати твоє весілля, не зупинюсь і перед тим, щоб вбити тебе».#
а) Ауреліано Буендіа;   б) Амаранта Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;   г) Урсула Ігуаран.
55. Кому з героїв належать слова: «Якщо обов’язково бути кимось, то я краще буду лібералом, тому консерватори усі шахраї».#
а) Ауреліано Буендіа;     б) Амаранта Буендіа;
в) Хосе Аркадіо Буендіа-батько;     г) Урсула Ігуаран.
56. Кого з героїв спіткала така доля: 1) Його вбито, як собаку, невідомо ким, і навіть через шар землі на могилі просочувався запах пороху.#
а) Амаранта Буендіа;   б) Ребека Буендіа;
в) Ауреліано Бабілонья II;     г) Хосе Аркадіо Буендіа-син.
57. Кого з героїв спіткала така доля: Помер у ту саму мить, коли дочитав таємничі пергаменти.#
а) Амаранта Буендіа;     б) Ребека Буендіа;
в) Ауреліано Бабілонья II;    г) Хосе Аркадіо Буендіа-син.
58. Кого з героїв спіткала така доля: Померла від старості, зовсім самотня, у будинку, що руйнувався, смокчучи палець.#
а) Амаранта Буендіа;    б) Ребека Буендіа;
в) Урсула;     г) Хосе Аркадіо Буендіа-син.
59. Кого з героїв спіткала така доля: Померла цнотливою, закінчивши вишивати свій саван.#
а) Амаранта Буендіа;     б) Ребека Буендіа;
в) Ауреліано Бабілонья II;  г) Хосе Аркадіо Буендіа-син.

Відповіді на сторінці “11 клас”

Хемінгуей (Гемінгвей) “Старий і море”

Г.Г.Маркес “Стариган з крилами”