Гончар. Тютюнник

Олесь Гончар

  1. Індивідуальний стиль Олеся Гончара органічно поєднує#
    неоромантизм із класицизмом
    реалізм і велику частку фантастики
    реалізм з філософським заглибленням
    +реалізм з імпресіоністичними елементами
    реалізм з романтичним баченням світу
    2. Ідеєю твору «Залізний острів» є#
    А засудження з точки зору моралі вчинку двох молодок людей
    +Б оспівування першого юнацького кохання; утвердження думки про те, що гуманістичні цінності — під загрозою цивілізаційних процесів
    В заклик берегти людське життя
    Г висловлення автором особистої думки про щастя
    Д обстоювання думки, що кожна людина має право на щастя
    3. «Залізний острів» – це складова роману#
    А «Людина і зброя»
    Б «Перекоп»
    +В «Тронка»
    Г «Таврія»
    Д «Циклон»
    4. За жанром «Залізний острів» — це#
    +А новела-засторога
    Б роман у новелах
    В есе
    Г роман-преамбула
    Д послання
    5. Танок Тоні («Залізний острів») на «рудо-іржавому вогні розпеченої палуби» символізує#
    А життєву активність тогочасної молоді
    +Б загрозу для безтурботного людства, що перебуває на вістрі дедалі загострюваної небезпеки
    В думку людини, що вдосконаленню немає меж
    Г хизування закоханої дівчини своїми вміннями
    Д творчий характер дівчини
    6. За жанром «Тронка» перегукується із твором#
    А В.Підмогильного «Місто»
    +Ю. Яновського «Вершники»
    В Миколи Хвильового «Я (Романтика)»
    Г М. Коцюбинського «Intermezzo»
    Д Л. Костенко «Маруся Чурай»
    7. Темою твору «Залізний острів» є#
    А розповідь про життєві випробування молодої закоханої пари
    +Б розповідь про романтичну подорож закоханих на старий залізний крейсер, яка мало не закінчилася трагедією
    В зображення життя степовиків таврійського краю
    Г розповідь про життєві випробування молодої закоханої пари, зображення моральної стійкості молодих людей
    Д відтворення духовного життя українців на зламі століть
    8.Закохані («Залізний острів») опиняються на військовому кораблі, який служить полігоном для нічних бомбардувань, через#
    +А свою легковажність
    Б нерозуміння ситуації, що складися
    В своїх батьків
    Г те, що була погана погода
    Д те, що заблукали
    9. Дія роману «Тронка» відбувається#
    А в Україні — у Карпатах
    +Б Україні — у таврійських степах
    В у Швейцарії — в Альпах
    Г в Україні — на Галичині
    Д в Україні — на Азовському морі
    10. «Серед них., своїми вигадками та голосом…, як веселий дзвіночок, виділяється. .., всякого вміє приструнчити» («Залізний острів»)#
    А Віталик
    Б чабан Горпищенко
    В Лукія Назарівна
    Г п’ятикласник Петько Шамрай
    +Д Тоня Горпищенко
    11. Особливістю сюжету твору «Залізний острів» є#
    А початок — з кульмінації
    Б кілька кульмінацій
    В початок — з розв’язки
    +Г відкритий фінал
    Д наявність двох сюжетних ліній
    12. У “Залізному острові” пошуки виходу – це#
    А експозиція
    Б зав’язка
    +В розвиток дії
    Г кульмінація
    Д розв’язка
    13. У “Залізному острові” епізод, коли Тоня біжить на побачення з Віталиком – це#
    +А експозиція
    Б зав’язка
    В розвиток дії
    Г кульмінація
    Д розв’язка
    14. У “Залізному острові” епізод, коли закохані пливуть до крейсера – це#
    А експозиція
    +Б зав’язка
    В розвиток дії
    Г кульмінація
    Д розв’язка
    15. У “Залізному острові” танок Тоні на “рудо-іржавому вогні розпеченої палуби” – це#
    А експозиція
    Б зав’язка
    В розвиток дії
    +Г кульмінація
    Д розв’язка

Григір Тютюнник

1. Слова «І що я в Господа за людина! Ні в чому немає мені ані міри, ані втіхи — ні в любові, ні в стражданні, ні в захопленнях, ні в сумі пекельному. Неприкаяний я”, — сказав#
А Іван Драч
Б Василь Стус
В Богдан-Ігор Антонич
+Г Григір Тютюнник
Д Василь Симоненко.
2. Думка про те, що секрет творчості — це «повна душа болю», – належить#
Ліні Костенко
Олесеві Гончару
+Григорові Тютюннику
Василеві Стусу !
Богданові-Ігореві Антоничу
3. Слова «Іноді я відчуваю людину, як рана сіль», – належать#
А Олександрові Довженку
Б Богданові-Ігореві Антоничу
В Олесеві Гончару
Г Ліні Костенко
+Д Григорові Тютюннику
4. «Любові Всевишній присвячується» — це епіграф до твору#
А «Климко»
Б «Вогник далеко в степу»
+В «Три зозулі з поклоном»
Г «Оддавали Катрю»
Д «Зав’язь»
5. Складність людських стосунків, виражена через історію нещасливого кохання, є темою твору#
А «Печена картопля»
Б «Смерть кавалера»
В «Оддавали Катрю»
Г «Вогник далеко в степу»
+Д «Три зозулі з поклоном»
6. За книги «Климко», «Вогник далеко в степу» Григора Тютюнника вшанували премією#
А Ленінською
Б Шевченківською
В ім. Лесі Українки
Г ім. М. Рильського
Д Нобелівської
7. Григір Тютюнник належить до мистецького покоління#
«Розстріляного відродження»
+шістдесятників
вісімдесятників
дев’яностиків
Д сімдесятників
8. Художня деталь — це#
А різновид художнього образу, в якому зображується одне явище життя, а прочитується зовсім інше
Б перенесення рис живої природи на предмет чи явище
+В виразна подробиця чи штрих, що допомагає уявити зображене автором
Г предмет чи слово, що умовно виражає сутність якогось явища
Д використання назви одного предмета замість назви іншого, що перебуває з ним у зв’язку
9. Три зозулі з поклоном в однойменному творі символізують#
А самотність
Б непостійність
В зрадливість
+Г привітання: забудь, покинь, залиш мене, відпусти — і три долі героїв любовного трикутника
Д безвідповідальність, нещирість
10. У творі «Три зозулі з поклоном» особливістю композиції є#
А початок твору з ліричного заспіву
Б початок твору з кульмінації
В складається з п’яти новел
+Г складається із трьох новел і обрамлення
Д наявність двох прологів
11. Контрастним до образу Марфи у творі «Три зозулі з поклоном» є образ#
А Софії
+Б її чоловіка Карпа
В Михайлового сина-студента
Г дядька Левка
Д її сусіда
12. У творі «Три зозулі з поклоном» НЕ наявна художня деталь#
+А порвана струна
Б «татова» сосна
В очі героїв
Г лист
Д Марфине волосся
13. Про якого героя йдеться:«Прийде до пошти, сяде на поріжку — тонесенька, тендітна, в благенькій вишиваній сорочині й рясній спідничині над босими ногами і сидить…» #
А Михайло
Б дядько Левко
В Софія
+Г Марфа
Д Карпо
14. Про якого героя йдеться:«…Височенний, худющий, як сама худорба.:..» #
А Михайло
+Б дядько Левко
В Софія
Г Марфа
Д Карпо
15. Про якого героя йдеться:«…Сокіл був ставний такий, смуглий, очі так і печуть чорнющі! Гляне було — просто гляне і все, а в грудях такі потерпне…» #
+А Михайло
Б дядько Левко
В Софія
Г Марфа
Д Карпо
16. Про якого героя йдеться: «…Товстопикий був, товстоногий. І рудий… Як стара солома…»#
А Михайло
Б дядько Левко
В Софія
Г Марфа
+Д Карпо