Домашні завдання для 10 класу
І семестр
1. Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. Д\З: Опрацювати конспект. Підготувати повідомлення про Гомера.
2. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Д\З: Опрацювати конспект. Знати зміст “Одіссеї”. Образ Одіссея.
3. Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. Д\З: Підготуватися до тестування. (Гомер “Одіссея”). Підготувати повідомлення про життя та творчість Данте.
4. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Д\З: Виписати з підручника кола пекла, чистилища, раю
5. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. Д\З: Підготуватися до тестування (Данте “Божественна комедія”). Відповідь на питання: Що потрібно для того, щоб люди не грішили й вели доброчесний спосіб життя? (погляди Данте – моя думка). Хронологічна таблиця життя, творчості В. Шекспіра
6. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.. Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Д\З: 1. Прочитати за підручником трагедію (с. 42-60). Знати зміст. 2. Опрацювати презентацію, виписати з неї основні відомості.
7. УРМ. Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. Д\З: Вивчити напам’ять монолог Гамлета. Підготуватися до тестів за трагедією “Гамлет”.
8. Виразне читання напам’ять уривків. Контрольне тестування. Д\З: Есе “Бути чи не бути – ось питання” (за творами Шекспіра, Гомера, Данте).
9. Контрольний твір. Д\З: Життя та творчість Гофмана (письмово). Читати казку «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
ЗОШИТ. ТЕМА
10. Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Д\З: 1. Дочитати казку (підручник, с. 73 – 87) 2. Опрацювати презентацію, уміти коротко відтворювати сюжет казки
11. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Д\З: Есе “Звідки беруться цахеси?”
12. РЗМ. Викривальний зміст твору. Гротескні образи. Символіка. Д\З: Опрацювати біографію поета
13. Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. Д\З: Підготуватися до контрольної роботи.
14. Контрольна робота Д\З: Вивчити напам’ять вірш Вітмена (на вибір)
15. Виразне читання напам’ять віршів.
ЗОШИТ. ТЕМА
ІІ СЕМЕСТР
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Система образів Д\З:
УРЗМ(п). Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея».. Еволюція головного героя. Д\З:
Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. Д\З:
Контрольна робота Д\З:
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос»,
Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. Д\З:
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки»
Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Д\З: продивитися відеоуроки А. Рембо. Лірика Рембо
Виразне читання напам’ять Д\З: Підготуватися до тестування
Контрольна робота Д\З: Написати власні “Голосівки” за аналогією
Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Д\З:
Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. Д\З:
Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі. Д\З:
11 клас
Йоганн Вольфґанґ Ґете. 👉 «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).
Франц Кафка. 👉 «Перевтілення».
Михайло Опанасович Булгаков. 👉 «Майстер і Маргарита».
Джордж Оруелл. 👉 «Скотоферма», 👉 «1984».
Бертольт Брехт. 👉 «Матінка Кураж та її діти».
Генріх Белль. 👉 «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».
Ернест Міллер Гемінгвей. 👉 «Старий і море».
Ґабріель Ґарсіа Маркес. 👉 «Стариган із крилами».
Фрідріх Дюрренматт. 👉 «Гостина старої дами».
Ежен Йонеско. 👉 «Носороги».
Милорад Павич. 👉 «Скляний равлик».
Джон Майкл Грін. «Провина зірок».
Маркус Френк Зузак. 👉 «Крадійка книжок».