10 клас д/з. Стандарт

Домашні завдання для 10 класу

                   І семестр 

1. Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. Д\З: Опрацювати конспект. Підготувати повідомлення про Гомера.

 2. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Д\З: Опрацювати конспект. Знати зміст “Одіссеї”. Образ Одіссея.

3. Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. Д\З: Підготуватися до тестування. (Гомер “Одіссея”). Підготувати повідомлення про життя та творчість Данте.

 4. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V).  Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Д\З: Виписати з підручника кола пекла, чистилища, раю

5. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. Д\З: Підготуватися до тестування (Данте “Божественна комедія”). Відповідь на питання: Що потрібно для того, щоб люди не грішили й вели доброчесний спосіб життя? (погляди Данте – моя думка). Хронологічна таблиця життя, творчості В. Шекспіра

6. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.. Вільям Шекспір (1564 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Д\З: 1. Прочитати за підручником трагедію (с. 42-60). Знати зміст.  2. Опрацювати презентацію, виписати з неї основні відомості.

7. УРМ. Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. Д\З: Вивчити напам’ять монолог Гамлета. Підготуватися до тестів за трагедією “Гамлет”.

8. Виразне читання напам’ять уривків. Контрольне тестування. Д\З: Есе “Бути чи не бути – ось питання” (за творами Шекспіра, Гомера, Данте).

9. Контрольний твір. Д\З: Життя та творчість Гофмана (письмово). Читати казку «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».

ЗОШИТ. ТЕМА

10. Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Д\З: 1. Дочитати казку (підручник, с. 73 – 87) 2. Опрацювати презентацію, уміти коротко відтворювати сюжет казки

11. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Д\З: Есе “Звідки беруться цахеси?”

12.  РЗМ. Викривальний зміст твору. Гротескні образи. Символіка.  Д\З: Опрацювати біографію поета

 13. Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена. Д\З: Підготуватися до контрольної роботи. 

14. Контрольна робота Д\З: Вивчити напам’ять вірш Вітмена (на вибір)

15. Виразне читання напам’ять віршів.

ЗОШИТ. ТЕМА

ІІ СЕМЕСТР

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Система образів Д\З:

УРЗМ(п). Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея».. Еволюція головного героя. Д\З:

Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.  Д\З:

Контрольна робота Д\З:

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.

Шарль Бодлер (1821 1867). «Квіти зла» («Альбатрос»,

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

Поль Верлен (1844 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».

Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.   Д\З:

Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки»

Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Д\З: продивитися відеоуроки  А. Рембо. Лірика Рембо

Виразне читання напам’ять Д\З: Підготуватися до тестування

Контрольна робота Д\З: Написати власні “Голосівки” за аналогією

 Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».

М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Д\З:

Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. Д\З:

Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».

Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі.    Д\З:

11 клас

ЧИТАЄМО ВЛІТКУ
Йоганн Вольфґанґ Ґете👉 «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).
Франц Кафка👉 «Перевтілення».
Михайло Опанасович Булгаков👉 «Майстер і Маргарита».
Джордж Оруелл. 👉 «Скотоферма», 👉 «1984».
Бертольт Брехт👉 «Матінка Кураж та її діти».
Генріх Белль👉 «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».
Ернест Міллер Гемінгвей👉 «Старий і море».
Ґабріель Ґарсіа Маркес👉 «Стариган із крилами».
Фрідріх Дюрренматт👉 «Гостина старої дами».
Ежен Йонеско👉 «Носороги».
Милорад Павич👉 «Скляний равлик».
Джон Майкл Грін. «Провина зірок».
Маркус Френк Зузак👉 «Крадійка книжок».